på 5 månader

JAG HATAR MITT GAMMLA JAG!

Min häst har vart en ostyrig ponny soom jag INTE klarade. Men jag kan säga såhär då. Jag brydde mig inte. Jag visst inte vad som var rätt och fel.Min häst skenade men de trodde jag att han gör med alla. Men haha guuud. Jag kunde INTE rida honom. 
Han var alldeles för svår, ingen lätt ponny som man kunde sitta upp på och bara köra!


men på ett ridläger bankade dom lite vett i huvudet på mig! Men igenom SKIT SNACK! Tur de för jag tog åt mig. Men över sommaren orkade jag inte med ponnyn. Jag red inte så ofta som jag skulle. Bara gled runt.

Sen bara för att jag ville visa något startade jag en tävling. Han var fortfarande för svår för mig men vi klarade oss med en mes tid.

jag bara gled runt tills en Klubbmästerskap. Han skenade runt med mig. Och då visste jag att de hade gått för långt! Jag började på Torsås ryttare ett av dom bästa valen jag har gjort.

Sket i att tävla ett tag. Började rida han ordentligt men eftersom han är en gammal häst blev de samtidigt vila PGA att hans rygg är som den är.

Jag började ta dressyr lektioner och hoppade bara varannan vecka. Startade min första tävling 2012 och vi hamnde på 8:de plats.

Fortsatte i samma stil. Tävlade och fick några placeringar. Blev erbjuden att börja i hoppgruppen. och Jag sa JA såklart.

Så egentligen var jag inte värd han dom 10 första månaderna! Jag började RIDA honom för 5 månader sedan!



Jag kan säga att De är Torsås ryttare och de där eländiga ridlägret som bankade vett i huvudet på mig

Och jag är så lycklig!

På bara de 5 månaderna har jag jag Debuterat LA

Fått placeringar i LB

Blivit Fyra I skolDM

Fått tillåtelse att skaffa en D-ponny


Min häst var inte värd mig men nu skulle jag inte kunna släppa honom!!!










skillnad mer glädje i hästen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: