dagens dos

Träning för Anna Dressyr

Är hos pappa men mamma hde anmält mig till en dressyr lektion så vi fick pallar oss till Torsås idag. Mamma kom med Divina och de var bara att sitta upp.
Jag har ridit för Anna förut men med en lektionshäst så de var lite nytt med egen häst.
 
Divina kändes bra och allt på uppvärmningen men jag tror hon hade lite träningsvärk efter tordagens galoppass och onsdagens hoppträning som bestod av studs så lilla damen var tjurig.
Inte jätte men hon grinade emot. Ni vet när hästen kör fram huvudet och bara lägger hel vikten på bettet. Så tränaren lät mig öva på saker jag egentligen inte behövde göra! Som att stanna henne utan att hon faller över, göra övergångar hela tiden..Så håll om, lätta, trava,stanna, håll om, lätta.. Så höll jag på så i i 20 min inget annat. Sen fick jag börja göra sidvärds på diagonalen. Och eftersom hon höll på sådär och jag fick inte sitta ner så blev de inte mycket flytta på henne. men några steg fick vi till. Sen i galoppen fick jag öka och korta och ställa och ha mig. I galoppen gick hon super men jag var inte jätte nöjd annars...
Jag var inte jätt nöjd med Anna heller..
Tyckte att en halvtimme var alldeles för kort tid för att ens få kontakt med tränaren och lära mig något. Och sen att hon hade sin dåliga dag gjorde de inte bättre ...
usch Nej, måste verkligen hitta en dressyr tränare senare som verkligen *klickar*
 

 
 
 
Gammal bild
 
Postad: 2012-11-24 Tid: 23:55:57

Intresserad av en välarbetad, snygg, gratis header? Kika här isåfall, just nu står ingen på kö, så det är bara att passa på ;) http://foto.devote.se/blogs/23344288/header-.htm Kram Emma ♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: