Utvärdering tävling Udden 18/11

 
LB A:1 - Han var super fin hela dagen.På framridningen kändes han mjuk och fin. Reglerbar och lätt i munnen och lyssnade bra. Jobbade med böjningen mkt, ville mest bara få han uppvärmd och mjuk. På framhoppningen hoppade han högt och stort, snuddade inte ens vid bommarna. Hoppar ju bara två språng på varje hinder då jag gärna vill spara på honom så mycket som möjligt. Så jag skrittade mest runt medans jag väntade på min tur. Jag var otroligt nervös och ville så gärna åka hem med en rosett. Så På banan tog jag tag i Casper och lugnade ner mig själv. Hoppade bra och stort, jag var lugn och red noga, fick in bra avstånd och var inte i ett hinder. De var verkligen en lycka att komma in felfri och veta att jag skulle få rida omhoppningen.
 
Omhoppningen bestod av fem hinder på 95+1m . Jag taggade till mycket nu och la i en högre växel. Nu red jag inte snyggt, sket i det. Ville bara åka hem med en rosett. Klarade alla hinder super, hade en redigt hög växel i och skulle ta sista hindret. De blir för kort avstånd på trippelbarren och han slår i sista bommen. Men med vår höga fart och några felfria kom jag 3:a!  fatta vilken lycka att få rida ärovarvet på sin sista tävling 2012.
Åhh vad jag var glad över ponnyn! 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: