tre Hästar done

Har vart inne i en halvtimme. Har hunnit duscha och borstat tänderna, så nu har jag krypt ner i sängen och ska kolla på nya säsongen av New girl. 
 
Longerade Dante. Han var otroligt pigg, Slog bakut och hade sig, skulle alltid galoppera så jag var tvungen att säga Traaava. Hoppade små bommar på marken också. De gick bra. Han har blivit myket bättre i ryggen sedan Susanne var här. 
 
Tog ut Pinnen på en kvart promenad. Vädigt pigg och han skulle gå runt och glo på allting. Fick rycka till i grimskaftet för att få han bredvid mig. De ar skönt att gå på promenad faktiskt. Blev uppfriskad i hjärnan. 
 
sen blev de rida ut med Casper oh mamma. Men tyvärr var vi tvugna att vända fort då de stod en Älg ko med sin kalv mitt i vägen. Och man vill ju inte precis tjabba med en arg mamma... Så vi red dressyr på ängen istället. Han gick bra i trav och skritt. Har blivit mycket stadigare i bettet och suger tag i de nu i traven. Fortfarande svårt i galoppen men Matte har fått ner händerna och rumpan nu så då är de ett stort framsteg. Hoppade på en volt och bytte galopp. Hindret kanske var 40 cm? Så de var liksom bara att rulla på oh bara få han mjuk. Men idag ville han verkligen inte. För om man tog för snävt så stannade han bara rakt på ett 40 cm hinder? Blev ordentligt arg på honom så jag var verkligen på han med innerskänkeln och då släppte de lite. Så jag märkar att jag måste verkligen tänka på vägarna på onsdag och Söndag. Men hoppa högt gjorde han!
 
Ne nu ska jag kolla på lite serier, så god natt på er :)
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: