Chuck och jag

Som många kanske vet red jag Chuck för en vecka sen. En underbar ponny som jag verkligen gillar.  De passet gick över förväntan då jag vet hur svår Chuck är. 
 
I Början av veckan så fick jag ett sms av Carro och hon hade en liten rolig idé. Hon ville att jag skulle ta och tävla Chuck. Jag ställer ju såklart upp. En jätte chans att utvecklas själv och rida en annan slags ponny. 
Syftet med detta var att Carro ville se hur han gick på tävlingar med en annan ryttare. För att se om de är hon som gör något fel eller om bara Chuck är krånglig på tävlingar. En klok idé. Hennes mamma godkände allt igår innan hennes träning för Mats. Och då var planen  att träna ihop oss till Kalmar HSK den 16:de. Vi skulle hoppa en LB isf. 
 
Men sen igår på träningen gick de tydligen inte så bra. Han hade vart stark och väldigt svår. Då kände Carro att de skulle kanske inte gå att hoppa honom på hack igen. Och verkligen inte att jag skulle klara honom. Jag är inte van vid Chuck och jag vet inte hur han kan vara vissa dagar. Så Caroline sa att planen fick vänta tills hon kunde rida på bett igen. Jag förstår henne precis. Och jag tror hela grejen skulle vara roligare för mig om jag kunde rida honom på bett. Så nu blir de förhoppningsvis en tävling när Annas hästshop cup drar igång. Och vem vet kanske fler också? Men de är helt och hållet Carros plan, jag ska bara vara ryttaren :) 
 
Jag tycker detta ska bli jätte kul! Men nu får vi bara hoppas att allt går bra för Caroline och att han ska kunna ridas något på hack iaf. Och att hans mun blir bra efter bettvilan! 
 
 
Postad: 2013-08-01 Tid: 10:48:00

Jättefin blogg , kul att du rider Chuck!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: