2013 del 3

 
Rolig månad. Jag var på ett till ridläger för att känna ponnyn Robin som jag ska tävla 2014.  Red andra ponnyer  också och hade de jätte trevligt med massa kompisar. åkte och hälsade på Carro för första gången. Red underbara Chuck och lärde känna Alvida också. Åh herregud vilken bra helg de var. Så fina människor dom båda är. Hästarna släpptes ut i en ännu större hage och snacka om att dom njöt över de. Jag åkte upp till Eskilstuna i ett par dagar. Sen kom den sämsta tävlingshelgen någonsin. Superhelgen var en katastrof och Casper kastade av mig båda klasserna. Skäms...
 
 
Nu var de dags att resa runt lite. Först till Klara som jag bodde hos några dagar. Fick se henne rida en underbar D-ponny och fick rida hennes 3 åriga D-ponny.. Tyvärr passade jag inte så bra med honom. Hos Klara så hade vi de otroligt bra. Vi var ock fiskade. Fick hela 7 fiska tillsammans. Kollade på film och ja trevigt trevligt... Sen hämtade Liza mig och jag hade två bra dagar där. Fick rida hennes fina D-ponny Roddy. Red dressyr första dagen och han var små knepig verkligen. Lat gammal häst, men underbar samtidigt. Hoppade dagen efter. Han var en liten klippa, inga höga höjder men de var väldigt roligt ändå. Sen när jag kom hem så var jag på matskurs. ponnyn skötte sig inte bra (och vi vet varför nu) så dom tre dagarna vill jag helst bara glömma. Sen kom Kalmar hsk. Fotade Carro och de blev riktigt bra bilder. Själv vägrade jag ut mig på en väldigt lätt LA bana. De var inte vår månad. Sen började jag 8:an...
 
 
Denna månden lossnade allt med Casper. Efter två hemska tränngar sa min tränare åt mig att kolla upp honom. Gjort var gjort. Visade sig att han var halt på 3 ben. Fick stå i box i 3 veckor. Ganska hemskt men de kändes bra att han skulle bli bra igen. Kollade på MHPC distrikt finalen. Hejjade sönder på Nellie men tyvärr räckte de inte. Men hon vann den ena klassen iaf. Dante reds regelbundet och vi började hoppa lite högre. Han började verkligen lossna. De började bli höst och skolan rullade på ordentligt nu. De är som dom säger 8:an är tuff. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: