2013 del 4

 
Ojj händelserik månad. Ponnyn blev friskförklarad och jag svävade på moln. Liza kom och hälsade på. klickade massa bilder på mig och hästarna. Mina favoritbilder. Åkte till Bella och praoade. Wow vilken vecka. Åka buss/tåg 3 timmar varje dag. Jobba över 9 timmar och ja, de var något. De var hemskt/underbart och roligt samtidigt. Jag fick ha hand om granprix hästar. Fick rida hästar som gått 140 och ja lära mig så mycket. Träffa nya människor och lära mig mycket runt omkring. Hästvärlden är inte enkel...   var för första gången på gymnastiktävling.De var riktigt kul. Och Bellas lag var väldigt duktiga. Jag var även med när Bella debuterade 70 cm och vann. Red Julias ponny Carl och lärde känna Julia ännu mer. Underbar tjej och duktig ponny. Drog även runt i Staffanstorp med hennes Moppe och hade de kul. Åkte hem och veckan efter på höstlovet bodde Bella hos mig hela veckan. vi var på marknadsröjet. Jag tyckte de blev något av en flopp men de var kul att träffa alla vänner. Mamma och hennes sambo splittrades också så vi flyttade. Bytte stall och ja... de var lite mycket den sista veckan i oktober. Men jag är jätte glad över att bo där jag bor nu. Och jag har massa vänner i de nya stallet. Jag älskar de :)
 
 
I november så började jag rida Divina. De gick jätte bra. Inledde i Nybro med fyra fel i 1 m. Då hade jag ridit henne 1 gång innan och då skadade jag mig. Sen tränade vi vidare. Vi red en felfri 1 m runda när vi var på snapphanarnas. Dante slutade jag ta med på matsträningarna då han var elak mot andra hästarna.  Tog istället privatlektioner. Vilket gick otroligt bra och han var som en annan häst. Ställde sedan av han till December. Fick min nya älskling vilket var en Iphone 5s. Var  en hel dag i stan med mina underbara vänner. Hade de riktigt bra. Träffade och var hos Carro ett tag sen på kvällen för att sedan ta bussen hem. Underbara Carro! Åkte till tandläkarn och de var första besöket inför tandställning. Sen var de underbara 8 timmar med 1Dday. Åhh va kul de var! 
 
 
 
Började månaden med att debutera i 110 FELFRITT. Underbara Divina. Vi köpte ny ponny. fina Zassa som är en underbar liten familjemedlem. Jag var med i mitt första Luciatåg. Även de sista. Casper började små hoppas. Och jag trände vidare med Divina. Jag firade jul med hela familjen och fick underbara julklappar. jag lekte även Jultomte. Bella kom bara dagen efter. Och vi hade ett par jätte bra dagar tillsammans. Min plan om att Bella skulle rida Casper mycket gick inte i vägen. Då ponnyn verkligen inte gick bra. Fy va elak han var. men de slutade iaf med att dom hoppade 40 cm och galopperade en långsida. Jag fick rida min kompis fina ponny Rubina. elak men hon kan hoppa. Var på matskurs och vissa saker lossnade.Jätte rolig kurs och jag känner mig väldigt lycklig att få denna chansen med denna hästen. Och nu avslutar jag året hos pappa :) tyvärr inga ponnyer för mig.. Men jag ser dom 2014 igen!  Vissa lugna månader detta året men några väldigt händelserika också. 
 
Januari börjar väldigt bra med att dra till falköping och träffa angelica :) Nu kör vi 2014. Jag hoppas såklart på att de ska bli bättre då men de kommer bli ganska svårt att toppa detta året ;) Men jag ska se till att de blir bra :D 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: