Matskurs dag 1

Idag stod de dressyr/markarbete på schemat. Divina gillade de inte. Från en början gick hon ganska bra men sen skulle vi börja jobba på en linje och ställa om hästarna. Så först vänster ställda för att sedan ställa till höger efter halva. de gick bra till en början för vi fick bommar till hjälp. Men sen när vi skulle gå innanför spåret var de väldigt svårt. Hon blev trött och försökte dra iväg med mig. Bara drog ner huvudet och ökade på. Ville verkligen inte men jag fick tynga ner rumpan och lirka henne som tusan. De gick lite bättre sen efter ett tag.
 
I galoppen gick de dock inte alls. Då tog hon bara bettet och gjorde luftsprång för att slippa undan. Men efter att Mats tjatat på mig och jag kämpat aset av mig kunde hon gå rakt högerställd på innerspåret.
 
Vi jobbade sedan ännu mer galopp med upphöjda bommar. 5 galoppsteg mellan dom två bommarna. Gud hon bara drog iväg på 4 galoppsteg och gasade på som tusan. När jag drog tillbaka henne så svarade hon bara med att svaja och komma jätte fel. Så när jag började göra halvhalter mer nogrannt och bestämt gick de på fem ganska kontrollerat.
Sen travade vi av dom på bommar.
 
jag är sisådär nöjd. Hon kunde gått så mycket bättre men jag är nöjd med att jag verkligen försökte idag och inte gav upp bara för att jag visste att de inte skulle gå. Nu står Divina kvar på Öland och de vi rider samma tid imorgon. Imorgon blir de gymnastikhoppning. Jag hoppas på att de går bättre!  Ska kämpa aset av mig och koncenterara mig som bara den. Nu taggar vi
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: