tävlingsåret 2013 Del 1

Vi började väll ganska bra ändå. Visst detta året blev de otroligt få placeringar, men bra rundor. De bästa med tävlingar är att komma ut från banan och ha en riktigt bra känsla. och de har jag haft detta året. Iaf halva sen blev ju allt bara skit pga hans skada. Och ja de få man tyvärr stå ut med. De är bara att tänka positivt till nästa år :)
 
Första tävlingen blev i Tingsryd 24/2, Startade en LB+ där. Känslan var riktigt bra kommer jag ihåg. Underbar första start men tyvärr drog jag med mig 4 fel. Men ponnyn var underbar.
 
 
I mars de 3:dje var de första omgången i Division 1. De blev LA debut för året och en Lagklass. Lagklassen gick utmärkt, inge vidare snygg runda men runt kom vi, felfritt också! LA rundan dock, oj vilken ridning, inge vidare alls faktiskt. Stolsits, hetsa iväg och ja de bilev lite katastrof. De resulterade en fin avramling och uteslutning. Men men man lär sig av sina misstag. Jag vet att jag var även väldigt nervös för den där starten.
 
 
 
Den 24 Mars var de växjö, även divison 1 där. Ingen bra känsla den tävlingen. Casper var otroligt spänd. De var kallt och jag behövde mycket längre tid på mig att rida fram honom. Så han var stel och spänd. Otroligt slarvig första rundan (LB) där han bara inte orkade ta upp hovarna. Jag red  inge vidare den rundan heller.
I lagklassen som också var LB så red jag bra till en början. Men sen blev de ett stort misstag på en oxer och Casper bara kraschar rakt in i hindret. Fortsätter dock efter och vi kunde fortsätta. Jag var skakig till en början då jag slog i huvudet och hindret var på en linje. Så där blev de ju verkligen inte några stil poäng. Men jag tog mig samman sen och kunde fortsätta rundan med endast 4 fel. Men de var ingen vidare tävling...
 
 
 
Sen tog vi igen oss lite på vårhoppet i Kalmar hsk den 14 April. Där satt vi en fin grundomgång i LA men jag blev lite hetsig på omhoppningen sen vilket resulterade 4 fel. Men de var en otroligt fin runda och jag var verkligen skitnöjd med ponnyn där. De blev en precis utanförplacering. De rundan gjorde att jag inte alls var lika spänd för LA och de kändes som de släppte lite den rundan. 
 
inga filmer/ bilder
 
Den 5 Maj var de sista omgången i Divsion 1. Hade inte gått något vidare för vårt lag. Jag startade två LA rundor. Första rundan red jag för slarvigt och då blev de en vägran frånn ponnyns sida. Allt var mitt fel då jag inte höll om honom. Annars ställde han upp som tusan. 
 
Lagklasse som också var LA gick bättre och jag satt en fin nolla där som även var vår fösta nolla. Laget hamnade på en femteplats den omgången. Var riktigt nöjd och där lossnade allt. LA kändes något enklare nu. 
 
 
 
 
 Sen åkte vi till en av dom roligaste tävlingarna för året den 10-12 Maj. Även den sista där allt bara satt.Började bra på fredagen med en LB. Där vi samarbetade väldigt bra och de resulterade en Tredje plats.. På lördag startade jag en LA. Där jag satt en till nolla. Vilken runda säger jag bara.  Han ställde upp som tusan, jag red inge vidare. Men Casper tyckte de var så kul och han räddade mig vartenda steg. De hela resulterade en tredje plats. På söndagen startade LA ackumulator. Ångrar att jag inte startade avdelning b där... men allt gick as bra. Felfri hela rundan. Men sen när joker hindret kom så tävlingssinnet över och jag siktade mot de. Men Casper ville inte, och de resulterade att jag på en precis utanför placering. Tjejen som tog den sista placeringen hade lika mycket poäng men snabbar tid. Men men sånt händer. Om jag hade tagit avdelning B så skule jag ha kommit runt felfritt. Men jag var verkligen sjukt nöjd över ponnyn den helgen.Helt otrolig var han faktsik. 
 
 
 
Sen åkte jag till Ponnyakuten och han fick en vila en kort period. När jag kom hem tränade vi upp oss för Börjes cup. Startade där en dag den 29/6. Han var så slarvig. Startade LB, allt gick bra men tappade bakbenen på ett hinder och bommen föll. Annars en ganska bra runda. Skulle kommit placerad om de inte var för rivningen. Startade en LA sen där allt bara gick skit innan vi ens kommit in från början. Jag fick hoppa fram på på nån minut då de blev fel från funktionärerna.  Han hoppade sjukt bra men som förra rundan fick han inte med sig benen ännu en gång. 4 fel där också.
 
 
 
 
 
 
Del 2 ute imorgon
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: