Något som är riktigt fult och störande-Tips

Detta är min åsikt-glöm inte de
 
Något som jag tycker är rent av fult och fel är när hästen har en underhals.
 
De visas på ett sett att hästen rids på fel sett och inte går i korrekt form.Om hästen har underhals tyder de på att den inte kan bära upp sig korrekt och att ryttaren antagligen rider hästen i fel form i vardagen.
 
Detta är ju liksom inget man kan bara säg Nej men ponnyn min har bara mycket muskler på halsen. Jag rider den rätt ,de där är bara muskler.
 
Phuu ja säkert, de är en felaktig muskel som inte ska sitta där. Och om man har de så ska man fixa de så fort som möjligt så att hästen inte går fel varje dag
 
. Hästen mår bättre, de ser bättre ut och du får ordning på din dressyr.
 
Jag vet inte hur man jobbar bort de. Jag har knappast inte haft en ponny med underhals. Men mitt tips är att ta hjälp av en dressyrtränare och inte neka problemet på hästen. För de ser verkligen inte bra ut.  
 
Så en underhlas ser ut påföljande sett. Om den är de minsta böjd utåt så har den underhals. Hästar ska ha en rak linje. Inget annat. 
 
  
 
 
Så ser en underhals ut. Här är en bild på rätt och fel
 
 
 
Jao jag är en riktigt konstnär i paint. Men ni ser rätt och fel på de.Jag blir lätt sur när folk hållerpå och skyter om hur fin ens häst är också har den fel muskler...
 
Hoppas ni fattar och ni som har underhals på er häst, fixa de snälla!
 
 
Postad: 2013-02-27 Tid: 22:12:07

Tycker du min häst har underhals? :/

haha jag har islandshäst och dom har ju ofta de för att kunna tölta tycker du att de är lika illa på isisar? :)

Postad: 2013-02-27 Tid: 22:12:07

Håller med dig, underhals är riktigt fult! Dessutom är det ganska synd om hästar med underhals eftersom de rids helt fel.

Postad: 2013-02-27 Tid: 22:12:07

Haha Empan har underhals men det betyder ju inte att jag jobbar henne fel men vi jobbar ju ändå bort den! Dock är det väldigt svårt få bort den bara då hästar som har underhals har lite svårare att gå i form än hästar som inte har undehals :)

Postad: 2013-02-27 Tid: 22:12:07

Fast det där med att en häst som har "underhals" skulle ridas på ett felaktigt sätt stämmer inte helt. Att en häst har underhals kan bero på att den har en kraftigt ansatt hals, att den är ruskigt stark osv. Till och med Tortilas har lite "underhals" när han står avslappnat och jag tror inte direkt att han rids på ett "felaktigt" sätt... ;P

Svar: Okej, kul att veta! Bra att lära sig nya saker :)
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: