De är ju bara löjligt och farligt

Så jag kollade väll som alla andra på ponnyakuten igår.Och de är nästan som att man blir mörkrädd...
 
De var knappast inga hyfsade problem. De ena va värre än de andra. De verkar som alla bara vill vara med i Tv, så dom försöker komma på ett skit problem bara för att publicitet...
 
För de först kanske de inte är så bra och vara liksom WOOOW jag ska vara med i ponnyakuten (visst de är jätte roligt) men är de bra att man har stora problem med sin häst så att man måste vara med i TV?
 
De andra var att de var så otroligt löjligt! Säga att man har ett problem bara för att man inte kan anstränga sig för att komma ner i sadel.Eller att man mesrider så att hästen stannar 5 m innan hindret, eller att man inte vågar galopperar efter 4 år på en ponny som är alldeles för stor för. Jag säger som många andra... De börjar bli Ryttarakuten.  
 

Sen att ungen har en jätte fin ponny som är perfekt oxå kan hon inte få till de och låter de gå ut över hästen genom att rycka den i munnen. Whuut?? De var en så otroligt fin ponny som gjorde sitt yttersta för att göra sin lilla ryttare nöjd. Och sen ORKAR inte HON sätta ner sin rumpa och använda lite muskler... 
 
Sen var de en tjej som kom med sin otroligt fina häst också som hon hade fått för sig hade ett himla humör...  Sen ser man stora avskavningar från sporrarna hon har satt i sidorna på hästen. Och hästen reagerade ju så fort hon la i sporrarna.De är sånna här stunder man bara vill ge människan en örfil...
 
De var oxå avramlingar hela tiden. Hästar som får fnatt och bockar som i ******. De är bara farligt (ja  jag vetatt jag har själv en sån idiot hemma) Men när man kanske är en mindre orutinerad med inte lika mycket vana och kunskap kanske man ska överväga att man inte klarar  av ponnyn. För tillslut blir man rädd och ponnyn bara vinner. De såg jag mycket av... ponnyer som visste att dom kunde jävlas med sina ryttare och  dom sa inget. Jag har själv erfarenhet av de och de är ett helvete...
 
Unga hästar behöver rutinerader ryttare med rätta tränare och kunniga föräldrar annars kanske man ska sattsa på en läromästare kanske. 
Så att man inte ska behöva se sånt här... blir mycket roligare för ryttarna också!
 
Jag tycker föräldrar ska skärpa sig och om dom inte är så kunniga TA HJÄLP. Och ungarna kanske ska ta sig själva i kragen någon gång... 
 
 
 
sorry för min arga och hård ord men när de gäller sånna här saker blir jag bara så arg
 
 
 
Postad: 2013-01-14 Tid: 19:50:39

FINFIN BLOGG!♥ Men jag håller med.. En tjej med problemet:
-Jag kan inte sitta ner i traven?? VAFAN!? Men vissa har faktiskt seriösa problem också.. För att oavsett om deet är bockningar eller ens eget psyke, sen också:
Det är min kompis som har shettissen som inte ggår att sko på sista bilden..(de har sålt hnm nu men ändå..)
Håller med men ändå inte..

Kolla gärna in våran blogg :)♥

Postad: 2013-01-14 Tid: 19:50:39

nygg blogg!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: