Dagens träning

Idag stod gymnastikhoppning på schemat.  Från första början var Casper välidigt taggad. Han jobbade inte i en ärlig form utan var på hela tiden. 
Vi hoppade fram på en volt, först var han stel men hoppade fint. Mats tjatade mycket om att min höger var mycket starkare än min vänster så jag måste verkligen släppa på den handen. 
 
Sen börja vi hoppa på en linje med tre hinder. Fem och fyra galoppsteg skulle in. Jag fick jobba med de där mycket. Vi har tappat den där farten vi hade i våras så den fick Mats banka i mig igen. Jag har blivit för noga och då tvekar Casper. Han måste ha fart för att komma över. Samtidigt gick de skit för mina tyglar var jätte blöta pga regnet och jag bara tappade dom. Men som sagt Casper hoppade otroligt fint. De är piloten där uppe som gör fel. 
 
Sen fick vi in en liten klurig bana. Mycket svängar, galoppsteg och linjer. Ännu en gång var de jag som krångla till allt medans Casper skötte sig galant.  
Ni får kolla filmen. Ni kommer se att jag kommer nära nån gång och de är för att jag tänker för mycket. Jag tänker ut en hel ekvation innan hindret och de förstör hela rytmen.
Men fart hade vi iaf! Vi hittade farten vi ska ha i vanliga fall.
Sista hoppet så tappade jag hela yttersidan och de blev ett stopphopp (typ) Men han hoppade så himla fint och stort. Imorgon blir de nytt tänk, med ny fart och med ett par torra tyglar! Förhoppningvis får vi hoppa en 1 m-110  bana! Checka filmen så får ni se själva :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: