Dante och Casper

Dante idag. Red han helt själv och de gick prima. Han är lite små lustig i skritten fortfarande för han är små stel och seg.Men i traven har han gjort stora framsteg. Nu har han ett framåt steg och ett sug i bettet. Söker sig neråt och jobbar på ganska bra. Väldigt ostadig på tygeln ännu men de bättrar sig!  I galoppen körde jag inte dressyr utan drog en repa ängen runt för att kunna sakta ner och öka. Riktigt bra. Fast ibland såg han järnspöken men men. Han bytte galopp också när han svängarna blev lite konstiga. Lite klurigt att få med sig bakbenen bara. Mamma sa att de såg riktigt fint ut så jag är hel nöjd.
 
 
 
Casper kan man beskriva med två ord i dag. Explosiv bomb. Haha från början gick de bra, han skrittade med Divina men sen efter halva rundan kom vi till en äng. ch då böjade han takta och ha sig. Så vi började trava men efter några steg så började Casper gör luft språng och små stegra. Gjorde ryckiga skutt för att slita tyglarna ur händerna på mig. Sen Backade han in i en tisstell och och bara stegrade först för att sedan göra ett  högt hopp. Sen för att bli av med allt som satt i svansen så började han snurra runt. Sedan kunde han galoppera när han märkte att Divina inte var kvar. Sen takta vi hem. Vi provade en galopp till men då var han på väg att snurra runt in i stenmuren och skutta in i Divina. 
 
ibland undrar jag verkligen om den hästen är 19 år. Galen är han ibland och så jäkla stark. Starkare än Dante. Men jag äslkar honom och han bjuder på ett gott skratt. De märks att han har kul.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: