Börjes Cup 29/6

LB
 
Där hade jag små panik. Vi kom försent och allt till tävllingsplatsen så jag fick inte gå banan...(jippie) sen hade vi glömt bettet hemma och tyglarna!!!! Så vi fick be ridskolan om grejer. Casper har de ju så enkelt som ett tredelat bett men de var lite små stort. sen fanns de bara jätte långa bruna gummi tyglar så vi fick slå knut på dom eftersom dom fastna i stigbygeln. Jätte snyggt...
 
Han kändes annars bra. Riktigt taggad. Jag hoppade inte så många spång utan han kändes fin.Kom in på banan och bara körde. Han hoppade otroligt fint. I omhoppningen körde jag på och han tog i och kunde ta dom snäva svängarna. Dock fick jag en blackout efter 10:an så jag visste inte precis vart jag skulle och sen kom de upp för mig och då gick de ltie för hastigt. Så de blev tyvärr ett pet. men jag fortsatte och tiden satt riktigt bra. Skulle ha fått placering om de inte var för petet.  Men men ibland blir de lite konstigt. De var verkligen jätte svårt att rida utan att ha gått banan. Men inget var Caspers fel så de var bara att klappa om honom. 
 
Sen åkte vi till Börjes för att skaffa ett par bättre tyglar. Köpte även med ett par nya täcken då de var mega rea på dom. Ett Bucas täcke för 300 kr och eskadron täckena för halva priset. Klart man slog till lite då. De var en väldigt lång väntan till nästa klass. Men den tillbringa vi med att glo på andra, bli glodda på och äta pommes. Vi blev även fotade till ridklubbens hemsida pga ponnyakuten. 
 
LA 
 
Där värmde jag upp jätte länge, men fick aldrig komma in och hoppa!? Sen hörde jag att dom ropa upp mig på banan och då stanna allt. Dom hade inte ropat upp mig till framhoppningen och plötsligt skulle jag hoppa. Dock fick vi hjälp av Bella (huvuddomaren) och allt löste sig men jag fick en minut på mig att hoppa fram. Så de var lite hastigt.
 
Men jag gick i på bana och gjorde mitt bästa. Banans klurighet var en kombination med en riktigt bred oxer så ponnyerna fick inte rätt avstånd. hela 12 st blev uteslutna. De var inte många som klara de. Denna gången gjorde jag mer eftergift i sitsen och de gav reslutat.Han hoppade mycket högre och mer med ryggen. men sen kom kombinationen och de gick sisådär. Jag fokuserade så hårt på oxern så de blev för mycket pushande mot de. Så han drog med sig en bom vid räcket. Men resten av banan hoppade han så jäkla fint. Min sits var mycket bättre och han hoppade otroligt bra. Vi kom inte fel en ända gång, så känslan var grym. Nästa gång ska vi bara inte tänka för mycket! 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: