Dante

Dante eller Dorado som han egentligen heter har vart i min ägo i tre år. 30 mars 2011 klev han ur min transport. Liten och kaxig.  Då hade han vart i Sverige i en vecka. Dante är ursprunligen från Holland där han föddes år 2008. under 3 år gick han bara på lösdrift och var inte hanterad. 
 
Dante är efter hingsten Acolino som är en Granprix häst från Danmark . Dante är den ända regristerade hästen efter honom i sverige. Dante har ärft mycket från honom och är en liten kopia. 
 
Dante är den slags hästen som man kallar sportmodellen. Lite tunnare i kroppstypen alltså. Han är cirka 160 i mankhöjd. En rikitgt kaxig häst med personlighet så att de rinner över. Han är väldigt speciell och man får ofta frågan om han lider av nån bokstavskombination. Dante är den hästen som har passat mig bäst i smaken. Jag gillar hans personlighet och hans hoppförmåga.  Dante har ett otroligt steg och en bra hoppteknik.Jag och mamma har alltid trott på den här hästen fullt ut.
 
Sommaren 2013 var vi i tvproduktionen Ponnyakuten. Jag fick vara en del av säsong 5. Dante hade vart mycket knepig vid ridning och hantering. Vi hade då kämpat med honom i 2 år. På lägret lärde vi oss massa och vi kom även närmare varandra. Många tränares tips var att sälja honom men envis som jag var behöll jag honom. Hösten 2013 så började vi träna för min tränare på öland.  Han gjorde stora framsteg. Vi fortsatte även kämpa på hemma.
 
Nu 2014 har vi bara växt oss samman och blivit bättre och bättre! I april debuterade vi Clearround med två felfria rundor.  I nuläget tränas Dante på 90 höjder och våren 2015 ska han debutera på banorna. 
 
 
 
 
 Foto: Malin Wengdahl
 
 
 
Postad: 2013-06-28 Tid: 15:52:00

vad fin han blivit du rider bäst!!!

Postad: 2013-06-28 Tid: 15:52:00

Wow, han kommer bli riktigt snygg!

Postad: 2013-06-28 Tid: 15:52:00

Han har ju blivit jätte fin nu!!😍




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: