Fördomsfulla människor get in the trash please

Är så sjukt trött på fördomsfulla männsikor. Har åkt på de så många gånger..
Senast gången var när de var en mamma till en dotter som var intresserad av Pinnen. Men efter många om och men så ringde hon tillbaka när hon hade tänkt ett tag och då sa att vi hade framfört han för negativt och att JAG inte skulle ha en sån ponny eftersom vi tydligen inte hade kunskapen för en ungponny och vi antagligen utbildade han fel. 
 
De där var något lågt av en äldre människa. Och bara för att dom inte var nöjda med ponnyn behöver dom inte göra påhopp mot oss och säga att allt var vårt fel. För om jag ska sätta rätta sidan till, utbildar jag Pinnen rätt. Han har inget fel i bagaget men bara för att han är lite efter i utbildningen för att jag inte har haft tid är ju en helt annan sak. För om jag hade ägnat all tid åt honom skulle vi säkert vara på LB nivå nu.
 
Men de är ju otroligt omoget av en vuxen männsika och göra så. När dom inte ens känner oss och vet vad vi har för kunskap...
 
Samtidigt består ju skitsnack av fördomsfullhet... De har jag råkat ut för många gånger. Hört om hur folk tror att jag är de och de. Hört ofta över att folk säger att jag är bortskämd,sur och snobbig. Jag är inte sån. Visst jag får saker, men de får alla. Jag får inte mer än andra, deal with it. Jag är inte sur, men jag blir sur om man håller på och flabbar hela tiden och håller aldrig käften. Plus att jag är en tjej vi har hormoner. Och snobbig nej...jag är normal som alla andra. Så detta är några av dom konstiga sakerna jag får höra och ta emot ibland från folk som inte känner mig. De tar på en eftersom man kan få en känsla av att man är sån även om man inte är de. Men man tar ju emot saker andra säger. 
 
Jag skulle vilja få slut på allt detta, få folk och hålla tyst om en om man inte känner en. Mina kompisar har också åkt ut för detta såklart de är ju inte bara jag som är utsatt.Alla är de... Men vem som helst kan vara fördomsfull . Även jag har vart de då och då och jag är emot detta egentligen. 
 
Ni som läser detta låt oss försöka stoppa detta. Alltså lär känna människan innan vi säger något. Och om någon säger något om någon och frågar om din åsikt. Säg bara att du inte vet eftersom du inte känner människan. Let's do it!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: