Dante hemma hoppning

 
Detta var Dante igår. Så jäkla fin säger jag bara. Men tyvärr var han på lite speciellt humör. Men de är ganska svårt att rida på de underlaget och med en bom i luften (vi jobbar på hinderparken) Men han skötte sig fint ändå. Jag var tvungen att samla upp honom väldigt mycket då bara för att vi inte skulle race på och halka. Så om ni undrar varför han inte får ordentliga hopp är de för att jag sa åt han att inte göra de. Dom sista hindrerna ligger på 90 cm kanske. Nemas problemas.
 
Ser ni vad galoppfattningarna sitter nu? Och galoppombytena också. Ganska stolt över arbetet med honom. Någon gång i veckan ska de bli mer seriöst arbete med honom i hoppningen. Ska bli kul att få höja hindrerna och vara säkra! 
 
Men ser ni bakbenen? mums säger jag bara. Och svansen åker ju upp som bara den. Vet inte hur många gånger jag fick den i huvudet. Min pluttt. 
 
Och alla brister ni ser vet jag medveten om och jag jobbar på allt så gott de går. Men de tar lite tid :)
 
 
Postad: 2013-10-27 Tid: 10:22:58

Shit va fin han är och det ser verkligen ut som om ni har roligt! Ser att det går FRAMÅT! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: