Matsträning 30/10

Gick både dåligt och bra idag. Framridningen ganska fin, traven sitter ju väldigt fint. Vill dock ha mer rörelse i bakbenen. I galoppen var han väldigt pigg idag, fick aldrig rikitgt ordningen på den. Utan kanske bara ett par steg.
 
Sen började vi hoppa fram. Hästen var fin men ryttaren red ju som en jäkla potta. Jag är kvar i ponnyridningen, så när Dante blir pigg vill inte jag ge efter. Men han ska vara pigg mot hindrerna för att ta sig över. Han är ju inte precis som Casper som bara drar iväg och springer. De gick efter att Mats röt till åt mig och sa åt att ta ett mantag. De gick mycket bättre och hästen hoppade med ett riktigt scoop.  Sen när vi skulle börja hoppa två kombination så var jag tillbaka där. Och Dante hade ännu mer damp och bockade och bet sig fast i bettet. Men även då röt Mats åt mig och genast gick de bra. Hoppade som tusan och flöt på bra. Han har inga problem med avstånd eller sånt just nu. Vilket jag verkligen är lycklig över. Sista rundan behövde vi inte ta om något utan då var Mats nöjda med oss.
 
De är inte de att jag inte kan rida, de är bara de att jag behöver komma ifrån min vanliga ridning.
 
Annars är jag lycklig över Dante, så jäkla fin han är. Han kan verkligen bli något med mycket jobb.
 
 
Men detta är den ända filmen jag har då allt annat bara var skit pga min ridning, men men
 
 
Postad: 2013-10-31 Tid: 20:18:31

Vad fina ni är! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: