Framtid?

Oj gud va mycket frågor jag har fått om framtiden... Om jag ska vara ärlig har jag ingen aning.
 
De är 50/50 just nu. Många säger att deras hästar har kommit tillbaka starkare än någonsin, andra säger att dom inte kan tävla dom högre klasserna längre. Jag är åt båda sidorna. Såklart hoppas jag att min häst kommer tillbaka stark och frisk. Att vi kan få ett till år tillsammans oh bara klättra. Men samtidigt vet jag att min häst är äldre och han är halt på 3 ben. Visserligen på lågböjning men de är ändå halt.
 
Nästa fråga är, vad du göra om han inte kan längre? De är blankt i min lilla hjärna om jag ska ärlig. Jag vill inte ens tänka tanken att vi inte ska komma tillbaka på banan. De är den hemskaste tanken i mitt liv just nu. Inte vi två längre... Och nej, jag skulle inte börja starta han på LC nivå de är inte rätt mot han. Han vill vara och kämpa i dom högre klasserna. Men samtidigt skulle jag inte kunna bara ge upp på honom. Han älskar när han får åka på tävlingar och träningar. Han vill ge gärnet och vara den bästa för mig.  De är helt sinnes vad en ponnyn anstränger sig och gör de bästa han kan. Kan bara tänka mig hur länge han höll på medans han hade ont. De är skrämmande. 
 
Min plan är att var försiktig som attans. Om de är så att vi kommer tillbaka ska jag vara mer noga än någonsin på honom. I vinter blir de slappt. Han ska mest få ut och skritta, trava i den höga snön och galoppera på någon snöbelagd äng. Men inge trav på hård markyta. Inte galopp heller. Efter varenda ansträngande pass ska kyllera på. Jag skulle vilja ha Icevibe till honom innan passen så att han får upp blodcirkulationen. Får se vad jag kan spara ihop till. Hoppträningarna ska nog bara bli varannan vecka. Så att vi inte hoppar för mycket. Vara noga med underlagen vi ska tävla på och inte vara på tredagars meeting. Max 3 klasser på  2 dagar. 
 
Nu när jag har Dante kan jag fylla ut mitt tävlings schema (ja jag är beroende av att tävla) så att de inte alls blir lika många för Casper. Han ska få åka till veterinären en gång per halvår så att vi kan kolla upp honom. 
 
Detta ska funka... Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till faktiskt.. Vågar inte tänka tanken!
 
Vissa tänker säkert, men du har ju Dante. Lägg ner Casper och sattsa fullt på Dante. 
De är bara de att jag inte är redo att lämna ponny än... Ponnytävlingarna är så roliga, de är ett så stort steg upp till häst. Allt är så himla seriöst och sattsande, första året vill jag bara ta de piano med Dante. Han ska få rutin och bara fatta att tävlingar är kul. Han ska hålla för mig ett tag.
Sen har jag som sagt inte hjärta att ställa av honom, han älskar de för mycket.
 
 
jag är kluven, fast just nu är bara målet att ponnyn kan bli frisk. Time will tell
 
 
du och jag



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: