Matsträning Dante 22/9

Oj oj vad min häst kan! Så jäkla stolt. Idag var de han som var hästen som skötte sig bra, de händer inte så ofta.
 
Han var jätte fin i början, jobbade på väldigt bra, värmde upp med bommar. Han fattade inte bommarna till en början men sen gick de fin fint. Jag var bara tvungen att vara stadig och självsäker, som om jag var hans mamma. Sen för första gången i sitt liv så fick han hoppa 3-studs på en volt. Fy va duktig han var, de var jag som var kass på att styra i början. Men sen var han helt otrolig. Hoppade så glatt man bara kunde. Jag fick inte hoppa samma bana som dom andra pga att han måste hoppa in sig lite. Så Mats gjorde en bana för mig med  bra svängar och den banan inhöll dom tittiga hindrerna. Han var lite osäker i början, jag var lite osäker på vad jag skulle göra. Men när Mats skrek vad jag skulle göra fick jag till de. Han överhoppar verkligen men han vägrade bara en gång. Och de var på ett plank. På vattenmattan kollade han inte ens. Han hamnade alltid i galopp, för de mesta i rätt galopp. 
 
Efter att ha fått vilat ett tag så tog vi om banan som då låg på 80 cm kanske-. Först bralla han iväg med mig men sen fick jag ordning på allt. Han hade ett underbart sug i bettet som bara var piggt och härligt. Han hade verkligen ett go i steget, såååå fin galopp. Började hoppa banan och allt var utan problem. De bara rullade på. Rev eller vägrade inte, landade i rätt galopp hela tiden och var så jäkla duktig. Hoppade som attans så de var inga problem.
 
Så idag var min häst en liten guldklimp! Helt otrolig, älskar honom så<3
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: