Torestorp 18/4

LC+ 
 
Här var han super taggad. Väldigt stark och het. Men jag gick in på banan med gott humör. Satte grunden och sattsade på som tusan i omhoppningen. Jag har aldrig ridit så hårt i en omhoppning någonsin och snyggt var de inte. Men oj vad kul vi båda hade, Casper tog svängarna och sprang på som tusan.Tyvärr glömde jag benen på ett hinder och han störta in i de. Men vi var fort iväg sen igen och avslutade. Super snabb tid och en rolig känsla efter den rundan. Firade med en fläskläpp efter smällen och lite blod. Men men de piggade upp, var väldigt nöjd med ponnyn. Tror att alla satt och klagade på hur jag red men jag bryr mig inte. Nån gång ska man få ha kul på banan! 
 
LB
 
I denna klassen höll vi oss båda i skinnet. Han hoppade fint på framhoppningen hölls sig samlad och fin. Tanken var bara felfritt för ungarna som ledde inne på banan red super snabbt och snävt. Ville inte göra så mot Casper när han inte har hoppat den höjden på 8 månader. Han hoppade dom första hindrerna jätte fint, hade en jätte bra känsla. Men sen kom en av mina svagheter, linjer. Mitt i linjen kortade jag honom som tusan och plötsligt hade jag 11 galoppsteg medans man ska rida på 6. Jag bara släppte allt och hoppades på att Casper hoppade. Såklart tänkte jag inte så långt eftersom jag har en väldigt klok ponny som vet när jag gör fel. Så tyvärr fick jag smaka på gruset den tävlingen. Men men sånt är livet. Casper var hur fin som helst hela dagen och de känns så bra!
 
Är väldigt glad och tacksam över min ponny som alltid ger allt! Man känner på honom hur han är tillbaka nu. Nu ska bara matte skärpa sig också!
 
 
 
 
 
Postad: 2014-04-19 Tid: 21:13:00

Finaste paret ever!

Postad: 2014-04-19 Tid: 21:13:00

Fast ska ponnyn få lida av att du vill "ha lite kul"?:(

Svar: Hahaha som om han led? Jag förstår inte hur du får de till att han led av de? Jag drog inte i honom eller något sånt. De gick bara väldigt fort och de vann jag tid på. Sen att avståndet blev fel kan hända vem som helst. Ponnyn var stört lycklig efteråt, Frustade och ville in igen. Han älskar de där och de vet jag nu efter ett par åt med honom.
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: