Torestorp 20/4

Idag var de Divinas tur! 
 
100 cm
 
Mamma mia va fin hon var. Jag var mycket tveksam på framridningen pga att hon hoppade väldigt flackt. Men men humöret var ändå tvunget att ligga uppe. Väl inne på banan så drog jag en ordentlig ökning innan hindret och då vaknade hon. Hela banan gick sjukt bra, hade en jätte bra känsla och såklart satt en fin nolla.De ända jag fick jobba med var kombinationen, hon tvekade där så jag var tvungen att peta till med spöt på båda hindrerna. Men sedan gick de himla bra. Jag var väldigt skeptisk till banan bara, usch gillade den inte alls. Men men de är bra att träna olika banor.
 
 
105 cm
 
Här fick jag inte fram henne alls lika bra vilket resulterade mycket krypande mot hindrerna. Dom första två sprången var bara uppe och ner. Sedan fick jag lite mer koll på henne. Men efter nr sex vägrade hon byta galopp. Hon bara sprang på och de blev totalt fel. Hon drog såklart med sig bommen. Sen va hon felfri.
 
Hon hoppade stort och fint så höjden är ju inte problemet. Men de är galoppen hon måste stärka. Annars var hon väldigt fin och jag är väldigt nöjd. Min tanke på nr 7 var att hon lika gärna kunde ha stannat men ställde ändå upp och hoppade. De var ett stort framsteg för oss!
 
 
Hela tävlingen var ett framsteg. Senaste tävlingen vägrade hon ju till och med att gå nära hindrerna. Så vi har kämpat på åt rätt håll. Nästa helg blir de två 100 cm rundor och ena dagen 110. Somsagt är inte höjden problemet utan galoppen. Men de blir mycket bommar i veckan. 
 
 
Postad: 2014-04-20 Tid: 18:54:50

Dessa ston alltså, måste säga att båda rundorna är ju SJUKT bra. Man ser hur hon vill och hur roligt hon tycker att det är och det blir så lätt för dig. Snacka om skillnad sedan udden där det mest var du som ville ;)

Men ändå, det kanske är detta som gör våra ston så förbannat speciella och roliga. Du ska i alla fall ha massor med beröm för dessa rundor! :D

Svar: Åhh tack! De var så himla roligt när hon funkade så bra! Nu håller jag tummarna för att hon fortsätter så här!

Jag kan ju säga att båda våra hästar är speciella! Och de är som dom säger ju hårdare dom är att bräcka desto mer har dom att ge ;)
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: