vår sista start är gjord

Så igår fick jag väldigt tråkiga nyheter. Sånna nyheter som gjorde att alla tävlingar avanmäldes och som fick mig att aldrig vilja släppa min ponny igen.
 
Igår kollades hans ben upp, jag trodde de inte var något illa. Bara att han sträckt sig eller fått en knut i muskeln. Visade sig att han fått en inflammation i benet. En allvarlig sådan, samt en knut i muskeln. Hon behandlade inflammationen men vågade inte ta knuten. För om hon tog loss den skulle han falla ihop. Så han kommer alltid vara öm i benet och musklerna. Inflammationen tyder på att han inte pallar mer i benen. 
 
Jag har lite svårt att fatta de egenltigen. Men de kommer ifatt en tillslut. De gör ont att veta att min starka livsglada ponny inte kommer vara på banorna mer. Han kommer aldrig få åka transporten påväg till en träning igen. Han kommer inte få galoppera flera varv på galoppbanan igen. Inte hoppa eller få ansträngas till svetten lödrar. Inte få arbeta tillsammans. Kämpa oss igenom banorna och ha så satans kul. Han var ju min klippa, han som alltid skulle vara stark och frisk. De skulle vara vi två hela tiden. Jag vill inte se min ponny omusklad och tjock. Jag vill se honom glänsa och vara i full tävlingskondition. Jag vill se honom som jag alltid har gjort. Min glada ponny... 
 
Jag kommer skritta honom osv. Mest bara för att han blir deprimerad och slutar leva om han bara får stå. Han måste få jobba, de är de han lever på. Han har alltid vart den ponnyn som ger allt och som aldrig sviker en. Han vet inte vad vila heter, han är på gång hela tiden. De kommer göra ont i en att se honom förändras. Bli den passionären han ska bli. Men ibland är livet väldigt orättvist. Så sjukt orättvist. 
 
Har bestämt mig för att satsa fullt ut på storhästarna nu. Ska inte skaffa flera hästar utan ge allt på Divina och Dante nu. De är dom värda.
 
 
De är honom jag älskar mest utav allt, min bästa vän...
 
Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

<3

Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

Åh vilken otroligt sorgligt besked. Fina lilla ponnyn... Finns här var det än och när, om di behöver komma bort några dagar eller whatever. Ta hand om dig! ❤️

Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

/alvida förresten

Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

Awwww.. gör ont i mitt hjärta! ;( trodde aldrig att hans kropp skulle känna av sin ålder som kommer ikapp. Hoppas att han får leva resten av sitt liv hos dig! <3

Svar: Hos oss ska han få stanna för evigt helt klart! Han är den viktigaste för både mig och mamma <3
Sara

Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

Åh, stackars dig, finns på snapchat om du vill prata <3 du vet, jag som skrev om att jag gillade samma intressen som du osv. :D

Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

Massa kramar och kärlek till dig <3

Svar: <3
Sara

Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

❤️❤️❤️❤️<3

Postad: 2014-04-24 Tid: 19:01:05

❤️❤️❤️❤️<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: