Braås 31/8

110- ute
 
Divina hade bestämt sig för att inte göra någonting idag. Var helt ok på framhoppningen, tjurig med att byta galopp och dragig. Galoppen var tom och de hände inte mycket där. Väl inne på banan så visade jag henne allt och hon reagerade bara på vattenmattan. Inte så mycket dock men lite protisterande. 
 
Jag ökade upp mot hinder nr 1 men hon la in en tvärnit. Fick över henne sedan, red upp mot tvåan och trean som var en linje. Klarade hon galant. Men mot fyran la hon av i svängen. Började små bocka och vägrade att ta ett steg mot hindret. Blev ordentlig arg och fick sedan av henne. Men sedan mot femma var de slut. Hon totalvägrade hoppa femma och vägrade flera meter innan. 
 
120- ute
 
Så sjukt bra 120 bana och jag var inte ens orolig över höjden eller svårigheterna.  La in en högre galopp och jobbade henne bra. Hon hoppade riktigt bra och sprången var starka och energiska. Väl på banan var hon lugn. Reagerade inte på vattnet denna gången utan verkade vara rikigt cool. Tar långsidan och ökar ordentligt men ändå lyckas hon masa sig över hinder nr 1. Galoppen blir inte lika flytande mot tvåan och hon lägger in ännu en tvärnit. Vägrar sedan mitt på banan innan hon hoppar tvåan. Sedan klarar hon linjen på trean och fyran utan problem. Men mot femman vägrar hon redan i svängen. Blev riktigt arg på henne och hon hoppade halvhjärtat men mot sexan la hon av totalt. Svängde ut rumpan och vägrade flera meter innan. 
 
Var sjukt arg efteråt, men hon verkade vara nöjd. Nästan träning ska jag prova ett par andra sporrar. Ett par lite vassare. pratade snabbt med Mats efteråt och han sa att de fick vara slut på dalltandet och vara lite mer bestämda mot henne.
 
Jag kan ju inte analysera vad jag gör för fel eftersom hon stannar bara sådär. Ibland inte ens på hinder. Och för de mesta flera meter innan. Jag vet ju inte va jag gör för fel, eftersom de bara händer. De är bara något hon har bestämt sig för och de går inte att rubba. Kan trösta mig med att hon var brunstig denna veckan och nu. Så vi får hoppas på en bättre helg nästa gång. Men de är ändå inte kul att få stå¨ut med all denna skit och bara hoppas på att de kanske går. För man vet aldrig med den förbannade hästen...
 
 
 
 
 
Kan inte ladda upp bilder just nu. Kommer sedan
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: