NH med Dante

Igår tog jag Dante ner till paddocken och skulle leka lite med honom. Bara för att se om han fortfarande lydde mig. 

Jag gjorde allt som Tobbe lärt mig. Först var de att se till att han gick med en armlängd ifrån mig. Vilket var självklart då han gjorde de helt av sig själv. Så roligt att se då han skulle gå på mig på ponnyakuten. Nu har han sån respekt för mig att han gör de utan problem.

Sen skulle jag stanna och då ska han stanna också. Vilket han gjorde väldigt bra. Ställde sig rakt bakom på behagligt avstånd och väntade. 

Samtidigt skulle jag se till att han backade på mitt kommando. Först var jag tvungen att stampa ner foten för att få han att backa några steg men sen gjorde han de på min röst. 

Sedan börja jag springa för att få han att trava och bara sådär stanna. Han gjorde de super, backade även bra då. 

Sedan gjorde jag att om jag kom in mot hans innersida så skulle han flytta runt mig. Som en framdelsvändning runt mig. Han hade lite svårt för de först men sen med lite puttande gjorde han de när jag bara kom mot bogen.

Och de var bra för de var första gången jag prövade på honom! Så jag är jätte nöjd med resultatet. 

Sedan gjorde jag något vågat som inte gick på PA. Jag släppte han lös. Men han gjorde allt lika fint som när jag höll i han. De gick till och med att att trava och göra halt! 

Sånna här dagar får mig att förstå hur mycket jag älskar den hästen. Vårt band blir bara starkare och starkare och de förstod jag igår. Vi höll på i 40 min och han lyssnade hela tiden! 

Han fick mig att bli så mycket gladare igår




Postad: 2014-02-27 Tid: 08:09:17

Jag är ett stort fan av dig, du är så himla duktig. Jag har aldrig riktigt provat frihetsdressyr men du inspererar mig verkligen att vilja prova på det! Den videon du la upp på fb var verkligen superbra!!! Tycker om att se på den om och om igen! :))
Hälsningar,
Ett väldigt stort fan :)

Svar: Va kul att höra :D
Sara

Postad: 2014-02-27 Tid: 08:09:17

Jag är ett stort fan av dig, du är så himla duktig. Jag har aldrig riktigt provat frihetsdressyr men du inspererar mig verkligen att vilja prova på det! Den videon du la upp på fb var verkligen superbra!!! Tycker om att se på den om och om igen! :))
Hälsningar,
Ett väldigt stort fan :)

Postad: 2014-02-27 Tid: 08:09:17

Söta ni är :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: