Matsträning 22/1

Tog med ponnyn den träningen. Oj vad pigg och taggad han var. Galopperade ifatt stor hästarna hela tiden och jag fick kämpa som tusan. De är no way att den ponnyn kan gå samlat. Så uppvärmningen är inget att hänga i granen tyvärr. 
 
Börja travhoppa, la i hanbromsen alldeles för mycket. Släppte på den efter ett tag. Men Mats sa de att travhoppa är inte Caspers paradämne så de blir som de blir. sen skulle hoppa på linjer. Och ännu en gång blir handbromsen i, släpper den mitt på en linje och glömmer räkna. Oj vad fel de blev. Tog mig samman och red igen och lättade på handen och räknade noga.
 
Då var de inga problem. La in en oxer på en linje. Där glömde jag att rama in han i huvudtaget så där stanna han en gång. Mats blev arg för att jag bokstavligen red skit där. Tog de igen inga problem. sen gjorde jag om hela banan tänkte på allt, lät han inte rusa, ramade in honom. Allt gick som på räls. Mats sa de att min stor häst ridning funkar alldeles utmärkt på honom och jag får inte komma tillbaka till den gamla.
 
Hoppade sedan en egen 90 bana. Allt gick sjukt bra, avstånden, tempot, min ridning. Men klant Sara tog innerlinjen en gång och ja då får man smaka på marken. Haha bjöd på den då jag inte gjorde illa mig utan bara satt upp och gjorde de ännu bättre. 
 
Nöjd med träningen. Första på cirka 20 veckor, de kunde ju gått sämre. Jag måste bara börja lita på ponnyn igen och bli lite noggrannare. Men jag har blivit mycket bättre på avstånd, är mer bestämd om de. Min sits är mycket bättre, stadigare och snyggare om jag ska säga så. Nu får vi se när nästa träning blir. Tror vi tar Divina nästa vecka vet inte. 
 
De bästa var iaf att känna att han mådde bra, de slår allt. Även om han är stel som en planka och inte kan gå samlat så är de bara kul att ha sin gamla ponny tillbaka.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: