hej på er

Nätet hemma är fortfarande inte fixat och mobilens nät är helt slut. Så jag går utan mobil och dator. Är helt okontaktbar alltså. Men om fyra dagar är allt i sin ordning (med mobilen då) Jag fick låna min brors dator som är den ända i huset som har nät. Jag ser detta lite som en engångs grej så förvänta er inget. 
 
Var hos höstarna för första gången på fyra dagar. Var bara hos dom en gång denna veckan och de känns så där, Men dom var glada över att se oss och hela. Var lite orolig för Dante och hans exem. Och som sagt var de mesta av manen borta och han har ingen pannlugg kvar. Även lite skav här och där. Blir ledsen över hur han ser ut men huvusaken är att han ändå är glad och pigg. Vilket han är! 
 
Vi red till ridhuset (cirka 3 km) Jag red Dante och mamma Divina. Detta var första gången på cirka 2 år jag red ut Dante. De har vart ett himla besvär med honom då han bara har rest sig eller skenat iväg medans han slår knut på sig själv. Så de var självklart att jag var nervös. Men han klarade allt super. Följde efter Divina lugnt och fint, gick även före i vissa tillfällen, Vi är tvugna att rida igenom en bit av Torsås för att komma till ridskolan. Han klarade både av bilar, springande barn och andra miljöhinder. Red en stund i ridhuset på båda hästarna. Dante fick mest kolla runt i alla gångarterna. Och de gjorde han galant! Var lite trög med galoppen men de funkade. Satt upp på Divina. Många stela sidor. och lagom tjurig. Men de gick ändå bra. Imorgon kommer Mats ha mycket att skrika på oss om men de ska bli kul. Hon behöver komma loss lite i dressyren nu. Låt oss svettas!
 
Mamma satt äve upp på Dante för första gången! (Hon har ändå ägt honom i 3 år, hehe)  Och de gick toppen, snäll som ett lamm var han. Sedan skrittade vi hem, travade även en bra bit i skogen och han var bara pigg och glad. Tyckte nog de var superkul att få komma ut. Mamma trodde inte de var samma häst och jag vara bara full i glädje. Han är helt fantastisk den hästen. De börjar vända ordentligt nu. I Augusti blir de privatträningar för Mats. Ska även boka in Susanna för dressyren. Målet nu är tävlingsbanorna till vintersäsongen typ. 
 
Efter ridturen badade vi Dante med K9, han njö i fulla drag. Sedan fick han sitt nya exemtäcke och smörjdes in. Han var en liten prins i dag och fick behandlas som en också. Imorgon rider vi ut utan Divina. Ska bli kul att se hur de går. (förhoppningsvis bra!) Vi får se när nästa inlägg kommer upp. Hoppas ni står ut. 
 
Gammal bild som jag fick kopiera



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: