Matskurs dag 1

Första dagen var de dressyrarbete med bommar. Divina var 50/50, en stunden kunde hon vara riktigt jobbig och andra gick hon fint. I början av passet hade hon en växel, men med många övergångar och tempoväxlingar släppte de. Sedan slog hon emot mina förhållingar, började köra upp huvudet och ettsa sig fast i bettet. Men med hjälp från Mats löste de sig tillslut. Bommarna gjorde hon super fint. 
 
Ända tills vi kom till galoppen. För de första kunde hon inte ens fatta galopp ordentligt. Utan hon sprang på och lyssnade inte alls. När bommarna kom i galopparbetet så bestämde hon sig för att bryta ut och hamna i korsgalopp precis innan bommen. Tog ett par försök innan jag ens kom över bommarna. Och när jag väl gjorde de så kastade hon sig över och hamnade återigen i korsgalopp.  Jag fick kämpa men tillslut gick de och då var hon hur fin som helst, Så slutet av passet var guld då hon gav sig efter allt slit. 
 
Nu idag är de gymnastikövningar. Känner på mig att även där kommer de bli mycket slit. Men de är kul!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: