Resultat 22/3

Klass 1, 1m
 
De gick inte alls vägen denna klassen. Hon var fin på framridingen. Dock var de inge vidare krut i henne. Ppå framhoppningen hoppade hon bra. Kom nära och la gärna in ett extra galoppsteg. Jag gjorde så gott jag kunde. Väl inne på banan så tog jag en långsida och ökade på. Vi klarade första hindret bra. Ingen tvekan faktsikt. Upp på en båge upp till hinder nr 2. Där stannade hon flera meter innan och vägrade röra sig mot hindret. Fick lägga en volt. Ännu ett stopp med några meter marginal. Tredje gången så drev jag som satan. Distansen satt och jag var säker på att hon skulle hoppa men plötsligt viker hon undan med all kraft och jag flyger. Som tur var gjorde jag mig inte illa. Råkade dock smälla ihop mina tänder som är väldigt ömma just nu pga spänningen från tandställningen. De gav mig en välldans huvudvärk.  Till en början skrek de bara inombords -fy fan vad du är värdelös Sara.  Tårarna började direkt rulla. Jag ville bara genast packa in hästen och åka.  Sen efter att ha hört efter med min tränare så sa han åt mig att ta nästa klass också. Kan ju inte säga att jag var den mest peppade just  då. 
 
 
 
Klass 2, 1m 
 
Här gick jag in med ett jäkla humör. Nu skulle de gå, jag åker inte hem med två uteslutningar. På framridningen fokuserade jag bara på framåt. De var vikt och skänklar mot hindrerna. Väl på banan så red jag fort och beslutsamt. Eller ja de var fort för att vara mig. Jag sket totalt i hennes fom  och vilken galopp hon hade. De ända som var fast i mitt huvud var över. De gav reslutat, De läskiga hindret hoppade vi nu på en gång. Jag la henne fel på kombinationen vilket resulterade ett ner. Men sen flöt de på. Inte världens snyggaste ritt men över kom jag och runt hela banan. Jag fick även över henne när hon börja vingla och bli osäker. Nästa ritt ska jag vara lite mer nogrann men rida med samma humör. 
 
Är glad över min insatts idag. Inte lika glad över min häst som är en liten Bitch. Men de gav erfarenhet! Jag kunde ridit bättre och hon kunde ställt upp mer. Men men sånt är livet, de är ju inte precis den sista tävlingen tillsammans. Vi lär oss.
 
 
 
Världens goaste Carro som stöttade igenom tävlingen. Skimmlarna.... Hahaha tycker om bilden väldigt mycket! Bilderna är förresten tagna av Alvidis.se som också var på tävlingen och stöttade både mig och Carro!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: