Skyrup 9/5

Oj vilken dålig dag. Återigen hatar jag att rida ston. De går aldrig. de är så retfullt när hon är perfekt på framhoppningen. Hon var mjuk och fin, hoppade som en katt över hindrerna. Men väl på banan så dog hon bara. Vägrade göra någonting och sparkade emot skänkeln. De fanns inte mycket jag kunde göra.
 
Efter den dagen grät jag, för jag är trött på att försöka. På att kämpa för all skit man får stå ut med. Jag är trött på en så otacksam häst. Men men sånt är livet. De roliga är att höjden är en lek för henne. 115 klippte hon som tusan och de hade inte varit några problem om hon inte tjurade ihop. och om hon inte hade varit så problematisk som hon är så hade vi nog legat på 120 nivå nu. För allt är så fint de är bara hennes humör som måste tyglas. Jag tror vi lätt hade kommit runt 115 felfritt om hon inte hade vägrat ut sig. Åhh jag blir inte klok på den där hästen. Men nu är de massa träning inför nästa tävling. Ska träna för en svår klass ryttare på söndag som har erfarenhet med sånna hästar som Divina. Sen blir de strömsholm hela nästa helg. Ska få träna och slita nu. Sen hoppas jag på bättre lycka nästa tävling.
 
110- ute
Vägrade ut oss på tredje hindret
 
115- Ute
Vägrade ut oss på andra hindret
 
 
 
 
Ända hindret vi kom över i 115. Som ni ser inga problem även om vi kom satans fel (därav min fina sits) 
 
 
Älskade mamma som följer med på alla skit tävlingar, även pappa ska ha ett stort tack för att dom sattsar på mig även om jag inte ger några vidare resultat. 
 
 
 
Ända hindret hon inte vägrade på. Rev de såklart. Hon var satans sur och kickade efter hindret. Som ni ser så syns inte hennes bakben. Dom var väldigt högt upp...
Postad: 2014-05-09 Tid: 13:43:36

Hej! Jag har ett C-ponny sto som är jätte tjurig när man rider, hon vill verkligen bara bestämma! Och eftersom det är ett sto så är hon ju då bitchig! Så vi har nu börjar ge B-vitamin då man kan ge de till tjuriga hästar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: