Strömsholm 17-18/5

Dag 1
 
Här var hon så sjukt pigg. Knorrade ihop sig och ökade på som tusan. Jag hade mycket att jobba med de passet. De första tränarna såg var att hon var lite oridbar, och de kan vara de som ställer till de på tävlingar.
 
Vi tränade mycket markarbete de passet. Hon skötte de bra men drog iväg lite på galoppbommarna så jag fick slita som ett djur för att få henne som jag ville. De var halvhalt på havlhalt. Men jag fick beröm över att jag skötte de bra. För hon var så satans stark.
 
När vi väl började hoppa attickerade hon hindrerna lite. De blev väldigt snabbt över och efter, och jag fick bara hänga med. Då fattade jag precis hur dom menade med att de är mycket markarbete som gäller på henne. Hon hoppade annars bra förutom att de gick fort. Hon var väldigt pigg, bockade och for. Men de var kul att få känna på den Divina också.
 
Sedan på slutet skulle vi bara hoppa lite Hunting hinder. Första hoppade hon toppen fint utan tvekan men sen kom diket med vattnet i. Divina var den ända hästen som vägrade gå i. I hela 40 min höll vi på. Hon sparkade efter tränarna och stegrade och bara vägrade hoppa över. Dom fick ge upp helt enkelt, hon var alldeles för hård i psyket. Och då hade dom försökt allt. Så min träning tog 2 timmar igår. Snacka om att hon var trött. 
 
Men Niclas gav mig mycket beröm för att hon var fin i formen nu. Första helgen hade hon vart som en volvo, alldaglig och inge speciellt. Nu hade jag jobbat fram henne till en Porsche. Kändes bra att höra då jag har kämpat med henne. Och hon var väldigt fin mot hinder och hoppade bra.
 
Dag 2
 
Idag var de då vi skulle hoppa bana. Hon var mycket spakare så jag fick ta de lite lungt idag. Hon var helt amazing på framridningen. Var framme för skänkel och gick otroligt bra. Var väldigt fin på framhoppningen också. De var någon gång då hon bara drog iväg och fick små ryck. När jag hoppade banan gick de utan problem. De var ett hinder vi fick ta några gånger då hon vägrade och hade sig. Men de var för att jag red en usel väg. Första rundan gick de lite som de gick. Men hon hoppade ärligt och bra. Jag stressade iväg på en linje och de blev lite knashopp då. Men jag tog ett djupt andetag och kom perfekt på sista. Jag fick hoppa över att hoppa hunterhindrerna pga gårdagens drama. Så jag fick en kortare bana. Men de gjorde inget.
 
Jag fick hoppa om banan till hinder nr åtta. Och då gick allt perfekt. Råkade trycka över henne lite för mycket första hindret. Så de blev ett sjukt stort hopp. Men sen satt allt perfekt. Var väldigt nöjd med henne då.  
 
Jag fick beröm av tränarna att jag hade bra känsla mot hindrerna då jag hittade distanserna osv. Och hon var en häst som hoppade bra. Denna dagen var hon mycket snällare och lugnare. De jag skulle hem och jobba på var inte självaste hoppningen utan markarbetet helt enkelt. Så att hon börjar lyssna på mig.
 
Ni kommer få mer detaljer över banan när videon är uppe. Men hon var sjukt fin denna dagen. 
 
Jag vill fakiskt ge mig beröm för dagens ridning då jag red lugnt och mjukt. Visste precis vart jag skulle ta igen henne och öka lite. De resulterade en trivsam riding och häst. Älskade lilla häst vad hon gör mig glad.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: