Dressyrträning 20/11

Min mamma var underbar idag och jobbade fort så hon kunde skjutsa mig till dagens dressyrträning. Ett stort tack till henne<3
 
För detta passet behövdes. Så mycket. Och de var längesedan jag fick kämpa så mycket på länge. Jag hittade magmuskler jag inte visste jag hade. Mjölksyra som man ville spy över. Och en jobbig och besvärad Divina som var rikitgt fin ibland. 
 
 
Paint skillsen kommer fram, hehe. Så alltså var de så att vi började att trava över cavalettibommar för att sedan gå in på en liten volt för att sedan gå över till skänkelvikning.  Också gick de så väldigt länge. Jag utmanade mig själv och red utan stigbyglar hela passet. Jobbigt som tusan. Och Divina var ju inte precis någon solstråle, utan ställde sig och stegrade vi skänkelvikningarna och tjurade. Bara drog upp huvudet på voltern och flöt ut med ytterbogen. Jag må ha en vältrimmad häst men vi var så urform när de kom till dom riktigt sakerna. När vi bytte varv på sakerna började de lossna. Och hon gjorde helt ok förflyttningar och var ganska stadig.
 
Vi gick sedan över på travarbetet. Och då kom mjölksyran hos den lilla hästen. Vi jobbade på volten. Jag fick ta ut min innerhand och rida med höfterna. Öka för att sedan korta upp, sedan öka fort igen och ta upp. Allt de gjorde jag med mitt kroppspråk och rörelser. Min innerhand var fast vid låret medans förhållningarna gjordes med ytterhanden. Allt detta för att hon skakade så frenetiskt med huvudet och bara glappade med kontakten. Och de blev rikitgt fint vissa stunder. Bakbenen kom in då och då.
 
Vi gick ut på fyrkanten och då var de mycket tempoväxlingar. Fortfarande ridandes på samma sätt. Och de blev rikitgt bra faktiskt. Sedan gick vi över till galopparbetet. Där var hon väldigt fin, där tog jag dock stigbyglarna för jag kunde inte hålla om tillräckligt. Längtar dock tills vi får den korta taktfasta galoppen, än sålänge är de standard galopp. Men först kanske traven ska bli bra! 
 
Men rikitgt kul även om hon inte gick som en klocka. Men de var nyttigt och rikitgt bra, älskar att rida dressyrpass. De är så jobbigt och de får svetten att rinna. Längtar tills jag får mina privatlektioner! Då ska vi krypa där ifrån, haha. Imorgon ska damen skritta av sig träningsvärken. Sedan på lördag blir de hoppning för roligheternas skull. Nu har hon ändå gått tre dagar med dressyr. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: