Hur ämnena är för mig

 
Okej så jag tänkte ta varenda ämne jag har i skolan och förklara kort om hur de är för mig. Vad som är tufft och vad som går som en dans. Skolan för mig just nu är ett helvete, jag trivs inte alls på lektionerna. Och har en skuldkänsla över mig hela tiden. Men de är bara ett halvår kvar!
 
Matte: Hyfsat enkelt, förutom när de kommer till algebra. Då får hjärnan kortslutning. Men annars klarar jag mig bra i matte. Tycker de är kul är jag kommer igång med arbetet och är liksom inne i de. 
 
Svenska: Sååå sjukt tråkigt. Jag har inte vidare svårt för de, inte alls. Men de är bara väldigt väldigt tråkigt. Sen är jag sån att jag suger på att skriva efter en mall, eller skriva grammatiskt rätt. Så de brukar störta på de.Plus att min svenska lärare inte är störtförtjust i mig.
 
Tyska: Wow mitt tuffaste ämne. Jag är rikitgt dålig på tyska, pinsamt dålig. Klarar mig precis till godkänt. Jag kan inte skriva några vidare texter eller prata. Under ett muntligt prov där vi skulle prata med vår lärare sa jag ett ord. Endast ett. Vet inte hur många gånger jag har gråitit över tyska. 
 
Engelska: Mitt lättaste ironiskt nog. Tycker de är kul och gillar att prata. Igenom med att jag är på nätet mycket så blir de ofta att jag lär mig väldigt mycket där ifrån. Så engelska är de jag presterar i. 
 
Geografi: Helt ok ämne. Är helt Ok på de också. Gillar att prata om vad som händer ute i världen men suger på att skriva om de osv.
 
Historia: Mitt favorit SO ämne. Är ganska duktig på historia och tar in saker lätt, vill lära mig och veta mer hela tiden. 
 
Religon: Hatar religon. Tror inte på sånt ting och tycker de är mest struntprat. (min personliga åsikt)
 
Samhälle: Hatar de, haha. Eller jag gillar att disskutera. Men gillar inte att lära mig om alla gubbar i EU eller världsekonomin. Somnar nästan på de.
'
NOämnena: Alla förutom Teknik är äckligt tråkiga. Fattar inte mycket, tycker de är hemskt tråkigt och vill mest bara sova. Gillar inte allt oändligt i de ämnena, alla atomer, ämnen, kroppen osv. Men i teknik har jag de enkelt. Ofta brukar du få arbeta med händerna och lösa saker. De är också ett av mina bästa ämnen. 
 
Hemkunskap: GIllar inte HK. Är helt Ok i köket, ingen stjärna men har ännu inte heller bränt upp något. Så jag klarar mig. Inom den teoretiska delen är jag totalt värdelös. Plus att jag tycker de är dödligt tråkigt. 
 
Syslöjd: Ännu en grej jag suger på. Jag kan inte sy. Jag kan inte heller skriva om att sy... 
 
Idrott: Älskar idrott, få röra på mig. Gillar att jobba med kroppen. Jag är inte nån stjärna på de men jag gör alltid mitt bästa.
 
Musik: Hahah vi ska inte ens tala om hur dålig jag är på de.
 
Bild: Klarar mig. 
 
 
Postad: 2014-11-27 Tid: 16:32:00

Är typ samma haha ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: