Hoppträning 29/10

De gick hyfsat på dagens träning. Hon var stark som en oxe och la allt på betet. 
 
I början av passet var hon svår att inverka på. Och när vi väl började hoppa så fick jag ta tag i Divina och be henne trampa om. För annars skulle hon kasta sig flackt över hindrerna. De gick ju bra till en början men sedan när de blev högre så var de inga vidare. Och då var de svårt att hitta ett mellanläge. 
 
Vi hoppade en bana med trekombination och linje på 4 till 3 galoppsprång. Och de är vår svaghet att hitta ett bra läge på första hindret. Och jag blev så frustrerad då jag inte visste hur jag skulle göra. Så jag avbröt näst sista ritten med att fråga klart och tydligt om vad kjag gjorde fel. För vad jag än gjorde blev de fel. Då sa han att jag glömde totalt omslutningen med benen och bara styrde med händerna. Självklart...
 
Red sista rundan klockrent. Då satt allt super fint, alla distanser och vår egna kemi. Kändes skönt att komma ur felet och veta vilket litet skit fel jag gjorde. Och de var ju så att jag hade ställt in mig på att hon var alldeles för stark från början. Så jag fokuserade ju bara på vad jag hade i händerna och inte in under mig. Så de blev ju knas.
 
Men är nöjd ändå för hon va toppen fin sista delen av passet.
 
Blev inge film denna gången då mobilen var full.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: