Konsten att äga ett sto

Så ni vet hur jag jag alltid brukar klaga på hur Divina är stoig. Alltså extremt stoig. Och jag kan ana att vissa sitter och tänker "pff så farligt kan de väll inte vara". Och de är tyvärr fel. De är riktigt extremt och harmonerna kokar på denna häst. 
 
Divina visar verkligen vad hon tycker och är bestämd. Du är en liten skit på henne och hon gör allt för att få sin vilja igenom. Ibland vinner jag, andra gånger inte. De är rikigt tufft ibland, speciellt när man känner att de inte går. Att hon har frusit fast i makren. Andra gånger sitter jag bara och skrattar. Hon blandar väldigt mycket personlighet i de hela och är verkligen en bestämd tjurskalle. Men de går inte att inte gilla henne. 
 
Jag vet att många känner igen sig i detta. Ston kan vara riktigt hemska ibland. Så därför gör jag denna videon, och de hela är gjort med en rolig syn. Inte för att bevisa något. Mest för att jag vet att många kan sitta och tänka att dom har de precis likadant och inte är ensamma. Vi med tjuriga ston förstår varandra. 
 
Så enjoy :)
 
Postad: 2014-10-03 Tid: 21:16:34

Haha! Men du glömde ju visa dom gångerna ston kan vara helt underbara ;)

Just nu är Suppan skitjobbig, hon har varit skadad väääldigt länge nu, och hon som är som hon är i vanliga fall är numera en ångvält blandad med en flygande kossa :P

Svar: hahahah de är många gånger hon är underbar. Ston ger en väldigt mycket när dom är på de humöret ;)
Sara

Postad: 2014-10-03 Tid: 21:16:34

gillar inte den som piskar på den vid terräng hindret... hmmm

Svar: De är Linda Algotsson A-tränare i terräng. När ett sto har stått och tjurat vid vattnet i 20 min och bokstavligen sparkat efter tränaren. Då gör man de mesta för att få i den
Sara

Postad: 2014-10-03 Tid: 21:16:34

Tycker det mer ser ut som att hästen sparker EFTER henne för att hon PISKAR hästen, men jag var ju inte där så kan egentligen inte avgöra. Men så tycker JAG det ser ut som.. tråkigt att det ska bli så. varför inte släppa det och träna något annat tills hästen känner sig redo att gå över eller hoppa över??

Svar: NEJ de kan du inte, så du har ingen aning och kan tyvärr inte reflektera över detta. Och vadå släppa de? Sen när ska en häst vinna? De där är en smart häst och hon gör allt för att slippa undan henne. Btw Hon piskade aldrig henne. Hon hotade i luften. aldrig att hon skulle ta och slå hästen, där skulle jag faktiskt säga emot.
Sara




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: