Matsträning 24/9

Herregud vilken träning! Fy fan va bra rent utsagt. Jag red helt jäkla otroligt bra och Divina hoppade som en gud idag. Sån satans bra känsla.
 
Hoppade fram igenom med att travhoppa. Ganska högt vilket kändes på Divina. Hon tog i och blev ganska ostadig efter. Men 110 och komma i trav, de är jobbigt. 
 
Sedan började vi hoppa bana. En väldigt rolig bana med mycket linjer osv. Precis den banan vi behövde, och de kändes bra. Jag var tvungen att ha ett högre tempo idag då hon var lite svagare än vanligt efter viloveckan. Fick hoppa bana på 120. De innehöll linjer som var kluriga och en tre kombination. Jesus, jag svävar på moln efter dessa rundor. Första rundan var bra men något slarvig. Jag höll henne alldeles för mycket mot kombinationen och glömde innerskänkeln total. De tydde på kråkhopp och fel igenom hela. Men fy fasiken, hon hade ingen tanke på att stanna även om de blev total fel och jag red typ utan tyglar. Fick ta om de och då blev de bra igen. Red rundan en gång till och då var hon trött på första hindret och bakbenen drog ner en bom. Sedan la jag henne fel på grinden så där drog hon med sig en till. Men annars var de en sån fin känsla. Sedan fick jag hoppa halva rundan och då satt allt perfekt. 
 
Jag är sjukt glad men nu har de blivit ännu flera frågetecken över denna häst. Hon är en av dom som hoppar bäst och är helt otrolig på träningarna. Jag får så mycket beröm från Mats. Och jag håller med då hon hoppar något otroligt. Hon är stark och självsäker i hoppen. Vi har en rytm och jag själv är i min bästa form. Om jag får säga de själv red jag så förbannat bra idag. Jag red med skänkeln och var där när hon behövde mig. Samtidigt som jag varierade min sits och var mjuk i min ridning. Fy fasiken va gott de kändes i kroppen.
 
Mats peppade mig något otroligt denna lektionen. Han står på min sida om att inte ge upp på Divina ännu. De är en förjävla fin häst för de. Hon är något speciellt den hästen och Mats tror verkligen på oss och de känns bra. Men han tyckte själv att detta får bara vara till nästa vår. Annars slänger jag mina egna ambitioner i sopptunnan. Och de vill jag verkligen inte... 
 
jag önskar mer än något annat att vi fick visa upp vår grymma sida på tävlingarna. Jag lovar er att vi skulle vara farliga. Men de är mycket jobb tyvärr. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: