Helgens tävlingar

Lördagen åkte jag och startade Latte på Torestorp. Torsås hade för några i sitt lag och då hoppade jag in på min väns ponny Latino. Bara en LD, super enkelt. Men kul med något nytt. Latino har jag ridit två gånger förut. Hoppat enstaka hinder. Så detta var verkligen spännande. 
 
Han är lite speciell, otroligt kaxig och ganska studsig. De är mycket tryck i honom och han vet att han är bäst i världen. Men de var enkelt att rida honom mot hinder på den höjden. Nollade grunden och laget gick vidare till omhoppning. Alla nollade återigen och vinsten var vår.Med cirka 5 lag till ;) Men så är de i division 3.  Och de var bara en kul upplevelse. De var väldigt roligt med Latte, gillar honom något enormt.  
 
Plus att jag red med ett leende för första gången på evigheter. 
 


På söndagen var de Divinas tur. Hoppade lokal 105 och 110. 
 
I första klassen var hon inte sig själv. Hon var trött och stel som en planka. La 10 kg vari handen på mig och hängde där. Hoppade väl men de var allt där emellan som var dagens problem. Väl på banan var hon super lugn, för lugn. Hoppade grunden ok, tomma hopp och jag var otroligt ansträngd. I omhoppningen la jag till en snäv sväng men kunde inte rida fram henne. Som de inte gick på hela banan visserligen men här sa de stopp. Hon orkade inte trycka av. Så ett ärligt stopp.Men sedan gick de. Slött och ansträngt visserligen men de gick. 
 
Så 4 fel + 1tidsfel. 
 
Inför andra klassen velade jag. Hon kändes inte som sig själv för 5 öre och mitt självförtroende vari marken och släpa. Ringde mamma som var hemma och sa att jag skulle stryka mig. Men Susanna som körde pushade om att jag skulle hoppa. Så jag gjorde de. 
 
I 110 var hon nästan sig själv igen. Bra tryck i sakerna och hoppade friskt. Blev ett riv på 3:an då jag plockade för mycket. Så surt.Men annars en bra känsla över resten av banan och de kändes skönt. 4 fel i denna klass.
 
Ska fortsätta vara på denna höjden nu. Nästa tävling kanske blir Ölandshoppet, en 110 A:1. Velar lite då vi aldrig varit där. Men får se, en tävling rikare i bagaget är aldrig fel. Sedan är de tingsryds stora tävlingar på G.
 
Nu vill jag börja om åter igen. Ska träna ännu hårdare. Dante ska komma in ordentligt i bilden nu. I sommar ska han vara top noch. Snart är fölis här. Zoey har ett ordentligt juver. Vill stryka den senaste månaden och bara försöka igen.
 









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: