Så stolt

Igår kunde jag inte blogga då jag var upptagen hela eftermiddagen. Skrev en 8 sidors redovisning som ska framföras just idag. Satt uppe till kl 12 och är ganska sliten nu. Skippade min sovmorgon för att fira mig och mina två andra vänner. Vi väntade på att alla tre hade fyllt så kunde vi ha en gemensam firan. Lite surt då jag verkligen skulle behöva min sovmorgon idag. Men vad gör man inte för tårta osv? 

Igår var de en väldigt bra dag. Åkte med Dante till ridklubben och skulle rida där. Nu var han skyddad med boots, bakskydd och senskydd. Bakskydd hatar han men de behövs då han sätter sina ben i kors när han jobbar. Mamma gick med honom i paddocken först så att han skulle få kolla runt och ta in omgiven. Sedan när jag satt upp så skrittade jag i ytterligare 10 min. Mest bara för att han ska få titta sig om och bli lugn. För när jag rider honom och han är okoncentrerad så snubblar han och trampar sig...

Sedan skulle ridskolegruppen vara ute i paddocken ett tag. Gick då till ridhuset och var där ett tag. Tränade volter och avsaktningar, försökte bara få honom att jobba i en lägre form. Han gjorde de super fint. Han är för svag i ryggen för att kunna jobba ordentligt så han blir lätt trött i den formen. Så fick vila ganska ofta. I galoppen var de bara att träna på att inte få honom art sakta av och följa mina hjälper. Eftersom han är svag i galoppen går de ganska fort. 

Provade skänkelvikningar och han var helt otrolig med de. Bara flyttade och gjorde ett väldigt bra jobb med de. Tappade rumpan lite men gjorde ett super jobb för att vara första gången. Han blev dock trött efter cirka två flyttningar i trav. Provade även framdelsvädning vilket han även där gjorde med bravur. Detta är de positiva med denna häst. Man kan knappt hitta en mer lättlärd häst. Han lär sig allt otroligt fort och är riktigt klipsk. Synd att de ska ligga ett litet humör bakom allt...

Väl ute i paddocken tog jag och travade över lite bommar. Gjorde han fantastiskt bra. Tog mig an galoppbommarna sedan och de gick värre. Han fick för sig att inte galoppera andra bommar. Men efter två försök och stränga anvisningar gick de bättre. Då rullade de på bra. 

Gjorde allt få gånger då tröttheten började komma och han blir ganska sur då. 

Hoppade ett litet räcke sedan som han tog enkelt. Avslutade på 90 cm utan några större problem. Han tar i och är snabb på benen. Dock lite slapp i hoppen. Eftersom han är svag i ryggen och gärna hoppar med den orkar han inte spänna bogen. Utan de skjuts framåt och frambenen hänger. Blir ganska lösa hopp, men de är en träningssak. Han har inte hoppat på cirka 3 månader så de kändes bra. Att han hoppar så väl med ryggen känns väldigt positivt. 

Nu har ni fått världens längsta inlägg om fjanten. Men är riktigt nöjd med honom. Han gör stora framsteg just nu och de bästa! Han är helt ren och fin på steget. De var bara de där dumma balltrampet. Men nu ska han få klä sig i boots hela tiden så skippar vi sånna här dumma grejer. 


Film på mina instagram: _sara_nilsson_



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: