Första dagarna på gymnasiet

Så idag har jag genomfört min andra dag på gymnasiet. Min klass heter ESES15A och vi är sammslagna med ESSAM15A. Så hela 19 st är vi i klassen var av 3 är killar. Jag gillar min klass, alla verkar trevliga. Har kommit nära några stycken. De är mycket att ta in så jag rör mig långsamt framåt, men har försökt prata med några iaf.
 
Igår var de mest bara massa info, vi i klassen pratade knappt. Utan de var att berätta vad som händer denna terminen, vem som är vår mentor och andra viktiga personer. Var där i cirka 2 timmar och fick sedan åka hem. 
 
Dag två så var vi på "långviken" ett ställe bakom Kalmar slott. Vi spelade basket, volleyboll och fotboll. Hela 1:an och 2:an. De var stelt och obekvämt men jag kom i kontakt med några. Och hade de roligt den sista stunden. Åkte hem vid kl 12. Och har nu bara suttit bänkad framför hoppningen.
 
Ska ut och skritta en antagligen mör Farex som var på träning igår. Lika så Divina. Sedan blir de packa inför imorgon. Ska sova över på skolan. Går inte i skolan på fredag utan åker hem efter frukost. Sedan åker jag till Ljungskile för att fira 50-års med en del av släkten. Ska bli skoj, får hoppas på att de underbara vädret håller i sig. 
 
Är ledig två dagar till sedan då vi inte har lektioner på tisdagar. Och på måndag ska jag till sjukhuset... Minilov helt enkelt ;)
 
Är faktiskt väldigt nöjd med min skola och min klass. Ska bara försöka komma folk närmre. Vårt schema är bra, de  är bussen som sumpar sig tyvärr... Och jag vet inte hur jag ska lösa de faktiskt. Får se. Annars verkar allt positivt, får skoldatorerna på fredag!
 
 
 
 
 
Postad: 2015-08-19 Tid: 16:56:06

Spännande med ny skola! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: