Leifträning 26/8

Tillbaka till Karlskrona denna kvällen. Leifträning stod på schemat. Red i den mindre paddocken idag. Bra att träna på att få in hästen snabbare osv, men fruktansvärd då den är så nära E22. Man hör sällan något. 
 
Träningen gick bra idag. Provade en ny padd till Divina (inlägg om den kommer sedan) och de blev betydlig skillnad. Mer arbete med ryggen och mycket mer avslappnad. Red även henne med de skarpa bettet som jag sa vilket var ett klokt val. Fick henne väl under mig utan att ha något hängades i handen. Utan jag kunde jobba henne ordentligt utan något störningsmoment. 
 
Vi träna mycket distanser. På dom upphöjda bommarna klarade jag att rida korta små steg bättre än att öka på galoppen. Både bra och dåligt alltså. Bra att jag fick henne att vänta på mig, mindre bra att jag inte kunde ta mig till akt och rida framåt. 
 
Vi fortsatte öva på att rida på linjer och att rida bara helt normalt mot hinder. Super svårt för mig. För jag blir osäker dom sista stegen och sumpar hela grejen. Sjukt egentligen men mitt självförtroende är inte där de borde vara. Men hästen ställde upp och hoppade fantastiskt. Väl mot slutet sa Leif åt mig att jag måste vara bestämd. Även om distansen sedan visar sig vara piss så måste jag våga rida. Ta lite fart för att bygga upp både självförtroende för mig och Divina. Sista gångerna satt de super bra. 
 
Tummen upp till Divina som var riktigt fin och avslappand. Tummen upp för mig själv som har tränat upp de mesta på bara två veckor. Stadigare sits, mer konsekvens i min ridning emellan hindrerna och ett leende. Är glad när jag ride igen, var länge sen jag var faktiskt. Men de går i rätt riktining.
 
Tummen ner åt att jag inte vågar ta för mig utan backar av. No good när hindrerna sedan blir högre. Min vänster hand är skit också. Ska skaffa mig en vikt och träna min vänster hand varje dag nu fram över. Måste bli jämn i styrkan. Nästa vecka blir de markarbete för Malin, mest för att checka av läget inför Mörrum nästa helg. Då blir de rinding på vanligt bett. 
 
 
Riktigt gammal bild



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: