När de blir fel

Så igår hade jag en underbar eftermiddag i stallet på TOR. Mamma hade lämnat av mig och Farex då jag skulle hoppa med två andra medans hon jobbade. Vi byggde fram en bra och trevlig bana. Farex skötte sig exemplariskt, var på lite busigt humör med höll sig i skinnet. Hoppade bana på LA höjd utan större svårgheter. Han hoppade otroligt bra och tog verkligen åt sig. Underbar känsla, den ponnyn är verkligen något. Wilma provade att rida honom också vilket gick bra. Jag fick prova Lavendel vilket inte gick lika bra haha! Väldigt  stor och lång, inte vad jag var van vid. Men en riktigt fin häst!
 
Efter så skulle jag rida corall vilket gick som de gick. Red simpelt i paddocken, bara för att lära henne ta skänkeln osv. Provade att trava och då händer de som inte ska hända. Hon får världens panik och bara börjar kasta sig och bocka. Sadeln glider fram och jag flyger med en smäll ner i backen. Hamnar på axeln och smärtan är olidlig. Är ensam så fick ju pallra mig upp och försöka ta hand om en panikslagen Corall. Blodet rann och smärtan i armen gjorde att jag vill spy. Ringde mamma och sa åt henne att komma fort.  Åkte in till akuten och var där i fem timmar. Hade fått en fraktur på sidan av armen/axeln.
 
De gör förbannat ont och jag får inte rida på 3 veckor. För om jag gör något drastiskt kommer axeln gå av. Och de vill jag väll helst slippa... Så Corall hjälper Wilma mig med. Jag kommer aldrig sätta mig på den ponnyn igen. Farex får jag väll gå på långa promenader med, får se hur de löser sig. Divina åker till Hilma imorgon och stannar där ett tag. Kalinka ska åka tillbaka till ridskolan, hon är farlig just nu och inte en bra häst för oss. Så vi får se hur ansvariga löser de. 
 
Detta gjorde ju sommarn inte bättre precis.... Usch har redan lite ångest. Men men, de löser sig alltid. 
 
 
 
 
Postad: 2015-07-15 Tid: 14:13:51

åh vad synd hoppas allt löser sig bra!

Postad: 2015-07-15 Tid: 14:13:51

Aja, aj, aj :( Usch, din stackare. Krya på dig en massa <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: