Tillbaka

Inte bloggat pga olika omständigheter. Inget jag kommer ta här. Men jag fick åka hem tidigare ifrån lägret viket var riktigt tråkigt. Men som sagt inget att spekulera i utan de som har hänt har hänt.
 
Dom dagarna på lägret jag fick var dock underbara. Aldrig mått så bra som jag mått där, träffat underbart fina människor och jobbat på ett vis jag trivs med. Planer om att fortsätta sitter i verk. Ska komma tillbaka ännu starkare och visa att jag verkligen kan. Även om de är viss bitterhet som sitter i så kan jag inte gå och älta. Militären har verkligen visat sig vara något jag trivs med och ser en framtid i och då kan jag inte släppa de pga ett snesteg. Så nej de kommer bli helgverksamhet för mig framöver så jag kan gå fortsättningskursen nästa sommar med mina lägervänner ifrån detta året. 
 
De kommer ett inlägg om vad vi fått göra och mina tankar runt om de. Saknar Hilma jätte mycket, hon är ju kvar och verkar ha de bra. Även om de börjar bli tufft dom sista dagarna. Men är super stolt över henne. Hon har verkligen visat dom sista dagarna att hon är den bästa typen utav vän. 
 
Dagarna hemma har rullat. Var super stressad och rastlös dom första dagarna. Var ju van vid att alltid göra något. Men nu har kroppen börjat varva ner. I måndags var mamma och jag i stan. Kollade på Bio, Jurassic world blev de. Tyvärr ganska besviken på den, hade nämligen hoppats på mer. Annars helt ok. Köpte ett par skor på rea så de värmde lite i hjärtat.
 
Hästarna har börjats ridas igång. Farex fick en snabb igångsättning. Inget han tog hårt då han var i full kondition fortfarande, lite större omkrets på magen bara. Men de är något som försvinner fort dock. Kalinka har tagit vilan lite hårdare dock. Red en lättare runda igår och hon var super svettig efteråt. Så de blir lite lugnare takter för henne till en början. Känns bra att vara tillbaka på ponnyerna. Farex var glad över att vara igång igen. Ambitösare ponny får man leta efter. 
 
Corall har åkt iväg en bit också, är hos en vän som sällskapsponny. De är lättare bete där och hon är till riktigt bra nytta. Wilma som har henne nu har fått halva ansvaret för henne. Vilket känns toppen då hon är duktig på de hon gör. Så Corall har de verkligen toppen. Nu ska mamma och jag åka ut till henne. Ska ut och tömköra lite, alltså ut på promenad. 
 
Fått besked om mitt gymnasieval också. Och jag kom in på mitt val vilket kändes toppen. Vilket jag dock visste om att jag skulle, men en bekräftelse är väll alltid bra. Så nu taggar vi hösttermin på Östersjö även om jag är totalt livrädd. 
 
Sedan har jag fått en ny familjemedlem. Mamma kom hem med en söt trefärgad kattunge igår. Koda döpte jag henne till. Super charmig liten sak som stormtrivs redan. 
 
Så även om de verkade tufft för mig ett tag där så känns de mycket bättre nu. Ska blicka framåt och ta nya tag. Har som tur var världens bästa föräldrar som stöttar mig igenom allt. Skulle aldrig klarat detta utan dom. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: