Ny dator osv

Vilken dag, allt och lite till har hänt. 
 
Vaknade utav pissväder. Ringde upp Hilma som satt på tåget hem ifrån stockholm. Hon har nämligen jobbat för Linda Heed några veckor. Har inte träffat henne på över en månad men haft daglig kontakt. Imorgon åker jag dock till henne och "firar" midsommar. Ord kan inte beskriva hur mycket jag saknat min andra halva. 
 
Efter 1 timmes snack så steg jag upp. Mamma sa något om en marknad i Karlskrona och vi valde att åka. Gick där ett bra tag. Åt langos och hade de toppen. Kollade på krims krams utan att köpa. Snubblade på en telefonförsäljare sedan som även var samarbetsparter med 3. Vår opperatör. Han snackade om att vi skulle bli glada osv, vi stod där som frågetecken. Visade sig att vi var så pass trogna kunder att vi fick en dator och ett par hörlurar gratis. Hur sjukt!? Jätte bra då min dåvarande dator just pajjat. Så de var ju tur. Kanske inte den bästa utav dom bästa men fullt fungerbar och fixar alla mina krav. Får min skoldator till hösten så de blir bra!
 
Efteråt när vi vandrade tillbaka till bilen ringde jag vårdguiden. Min käke har nämligen låst sig och de är väldigt svårt för mig att tala och äta. Även huvudvärk och smärtor. Så jag kopplades till en sjuksköterska som skickade mig till akutmottagningen i karlskrona. Mötte lite folk där som kollade och klämde. Slutade sedan med att de inte fanns något att göra utan jag får ha de så här och hoppas på att de släpper. Men de har gått 1 dygn och de är väldigt påfrestande. Men fick receptbelagt inflammations grejs. Alltså tabletter som ska göra den skadade musklen bättre. Dock verkar de inte vara muskeln då jag mår precis likandant och käken är lika låst. Annars kontaktas kiruger på måndag också får vi se vad dom tycker. Fick åka hem alltså, lika oklok som förut. 
 
Kom hem och red ut farex en barbacka runda medans mamma gick med hundarna. Super mysigt. Just ätit mina första portion färskpotatis med makrill. Underbat gott. Lite Ben and Jerrys till efterrätt till de. Nu är de film och tröttheten smyger sig på. Haft en toppen dag. Kommer sova gott i natt. 
 
Imorgon blir de upp tidigt och rida hästarna innan jag drar till påryd. Sedan hem tidigt på lördag igen för att hinna rida. Åker även till pappa då de är sista helgen tillsammans tillsammans på ett tag.
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: