Två dumma ponnyer

Haha, vad är jag har skaffat mig!? 2 super envisa ponnyer idag som får mig att tappa hår. Är väldigt frustrerad.
 
Corall har bestämt sig för att inte bli fångad. Vägrar, och hon är kvick som en vässla. Blir frustrerad om något...Samtidigt går mina hästar och pucklar på. Får ingen chans att försöka ens.Sket i de tillslut. Ska se om mamma kan prova sedan. Hon kanske har bestämt sig för att koppla mig med fröken tjurkärring. Russ...
 
Farex är en ängel i hanteringen nu (typ). Vi har kommit så långt på så kort tid. Men nu är de ridningen som återstår. Han kan inte ta höger galopp utan att flippa. Igår föll jag av för att han bockade så frinetiskt.Fick bara öva på att få honom att gå runt fyrkantsspåretigalopp. Men han tvärnitaroch vägrar så fort de svänger. Jag förstår  inte vad de kan vara... Han tvärar bara för höger och blir super stressad. Går och biter sig i bogen och bara skakar av stress. Ägarn säger att han är uppkollad och att han hållt på så ändå. Så vi får se när jag ska på träningen imorgon.Om de bara är dumheter och Matsvet vad som ska göras. Eller om vi ska kolla upp honom.
 
De är ett ganska stort problem att inte kunna svänga till höger, haha. Men de löser sig med tiden. Jag ärmest barabesviken överatt hanblir upprörd. Han vibrerar upprördhet och man ser de på honom. Vilket inte alltid känns bra i hjärtat.
 
 
  
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: