2x motionspass

Idag fick hästarna svettaav sig sina gräsmagar. Dom har nämligen fått hamna på sommarbete och magarna växer därefter. 
 
Dante fick galoppera många rundor runt åkern som är cirka 20 fotbollsplaner. Och massa backar med högt gräs. Han svettades gott efter cirka 20 min. Ville mest bara ha honom framför mig så att gasen kom fram. Han är väldigt sommarlat och lever på den goda sidan. Men de var inga glada blickar efter de passet. Skrittade av honom en bra stund sedan. Blevi cirka en kvart för att hanskullefå tillbaka sin regelbundna andning. Jobbigt att vara på jobbet. 
 
 
Divina red jag loss i cirka 10 min idag. Vänster galoppen satt perfekt idag. Sedan skulle både hon och jag komma till jobbet. Jag behöver träna min hoppsits. Jag får inte upp rumpan i sprången vilket sinkar Divina.  Så korta läder och upp och ner för monster backe. Bra träning för Divina också. Släppte händerna & la dom på huvudet. t. Skänkeln ska vara stilla och vid sadelgjorden. Och jag ska stå stadigt och säkert med lätt rumpa.Blicken måste vara fokuserad rakt fram, hjälper balansen massor. Super svårt, och oj vad de brände i vaderna efter ett tag. Traven var svårast att hålla sig upp i. Mot slutet galopperade jag två varv runt åkern i jockyläder och jobbade hårt med att hålla mig uppe... Lär kännas imorgon.
 
Divina var super duktigt och ordentligt svettig efteråt. Super bra övning både för mig och henne.Smörjde all svettig utrustning sedan. Jag försöker smörja minst 4 gånger i veckan, allt för att utrustningen ska må bra. 
 
Ska fortsätta med sånna här pass,allt för att gräsmagarna ska hålla sig borta. Blir ingen hoppträning denna veckan då mamma jobbar hela veckan. Men på lördag blir de två starter!
 
P.s,imorgon händer de spännande saker. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: