Farex hoppning

Åkte och hoppade Farex igår, för första gången.Hade ingen aning om hur han skulle reagera på hinder eller ens hur han hoppar. Så de var spännande. Han var pigg och taggade. Han har yber små steg med mycket framben. I galoppen har han de svårt med bakbenen. Han tappar dom väldigt lätt och hamnar gärna i korsgalopp.  Så de var lite svårt att rida honom mot hinder.
 
Cirklad med runt på 40 cm höga kryss först. Mest för att se vad jag har och hur han är. Han var väldigt positiv och duktig. Provade hoppa oxrar och räcken och de var pice of cake. 
 
Mot slutet hoppade jag 90 cm bana med kombination och linjer. Fruktansvärt duktig var han. Hoppade friskt på, var mjuk i munnen och svarade kvickt på mina hjälper. En oxer låg på 100cm och de var inga problem alls.
 
Otroligt duktig ponny. Hade hög marginal över hindrerna och var kvick i allt. Så enkel mot hinder och inget tvek så långt ögat når. Verkligen en ponny man kan matcha upp till dom högre klasserna. LA är planen att han ska klara till slutet av Juli. Får jobba mycket med hans styrka i bakbenen. Lite jobbigt att komma till en bred LA oxer i korsgalopp. Men jag är positivt överaskad!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: