Första hästen klar

Blivit precis klar med Dante, sitter just nu inne och ska jobba lite med ett skolprojekt. Ska ta resten av hästarna när mamma kommer hem.
 
Dante skrittade jag bara ut.Måste göra de i ett par dagar framöver då han trampar sig.Och jag kan inte ha boots på honom då han har skav vid de läget. Klumpig häst om något. Så om jag börjar trava snubblar han och börjar halta. 

Men skrittade en mindre runda och tog de lugnt. Pysslade sedan om hans man och svans innan han gick ut. Pga exem måste han smörjas in med mjukande vätska först. Alltså något som gör att huden håller sig återfuktad och mjuk.  Sedan ska botten smörjas in med tjära. Allt för att kryp ska hålla sig borta! 
 
Nu ska jag fördjupa mig i bioenergin. Ha de!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: