Snapphanarna 30/5

En bättre dag med både motgångar och medgångar.Med tanke på väder och debut på gräs är jag hyfsat nöjd. Nytt ställe idag med ett brunstigt sto. Oddsen var inte på vår sida alltså.
 
110 - ute
 
Hon var super fin på framhoppningen (som vanligt) När jag kom in på banan galopperade jag runt hela banan och kollade så att hon inte reagerade på något. Hon svarade lugnt framåt. Var mellan mig och riktigt fin. Fick start signal och red upp mot 1:an. En snäll oxer. Hon började sätta emot på en gång, vingla med baken och lägga i handbromsen. Smällde i yttersporren och hon hoppade. Fortsatte banan med att bara försöka med alla mina krafter att få henne över. De gick men hon ökade något otroligt. Hade inte en enda chans när hon la sig på bettet. Så på fyran slarvade hon till och rev.Jag la all min vikt i sadeln och sa till henne på skarpen. La henne därför nära på 5:an. Hon svarade surt mot sexan med ett stopp.Driver över henne i all hast.Mitt i detta glömmer jag att ta 7:an... Fokuserar på 8:an och går in i mål. Pga mitt lilla misstag så blev vi tyvärr uteslutna. Otroligt klumpigt och första gången de händer! Haha,tusan...
 
120 - ute
 
Hade nytt bett denna gången.Mycket mycket mycket bättre. Nu var hon mjuk och snäll på bettet. Drog inte ur mig ur sadeln varje steg. Detta var en snäll 120 bana,var inte ens nervös inför denna klass. Kände mig ganska säker på mitt upplägg. Väl där inne så hoppar hon super bra! Är avslappnad och väl över. Jag rider bra och noggrannt. Klarar banans alla klurigheter fram till sexan. Är totalt felfri. Men så får hon syn på vattenmattan och total vägrar i svängen. Hade inte en chans. Så surt. För rundan var verkligen bra. Har aldrig ridit så bra i en 120. 
 
 
Men jag är nöjd med att hon lät mig vinna i första klassen. Tycker att hon kunde fortsatt så i andra. Men nej, då skulle hon visa vart skåpet ska stå. Jag får aldrig mer glömma, så pinsamt och jobbigt. Men de kändes ändå som en liten vinst i sig. Nu stannade hon ju liksom inte på första och bara tjura ihop. Utan vi arbetade tillsammans. Så är nöjd men också lite missnöjd. Sånt är livet!
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: