Min tävlingshelg

Nu är min tävlingshelg över. Båda två har varit fantastiska och jag är väldigt nöjd. 
 
I lördags, alltså igår var de Farex. Jag skulle starta LC och LB. Vi kom väldigt lägligt och de bllev snabba puckar.  Inte Farex typ av uppvärmning, han behöver tid på sig att landa. Också var de många yngre som red runt som blådårar både på framhoppningen och framridningen. Farex blev väldigt stressad utav detta och kunde inte riktigt koncenterara sig. Men jag tänkte att de blir lugnare på banan sedan. 
 
Går in och gör min grej. Farex är totalt uppe i de blå och kan inte koncenterar sig då heller. Kastar sig mot hindrerna och får inte ihop sakerna. Blir flack på ett räcke, river. Hoppar två hinder till helt okej bra. Men sedan upp mot en lite bredare oxer där jag inte fick någon kontakt alls. Han hoppar rakt in i hindret. Jag stannar honom efter och höjer handen. Utgick alltså. Mest bara för att säga åt Farex att om du gör såhär hoppar vi inte mer. Så en tillrättavisning, även om de sved. Men de skulle bara ha blvit mer kaos om jag fortsatt. 
 
Nya tag inför LB. Han fick gå med pappa och bara landa ett tag. Bra och rolig bana hade jag framför mig. Tyvärr bara 3 startande i min klass men men. Jag satsade ändå bara på att få en bra dubbelnolla. Han var mycket lugnare på framridningen och även framhoppningen. Väl på banan hade jag med mig honom. Varenda distans och förhållning satt. En felfri frundomgång och en snabb omhoppning. Allt de ledde till vinst. Och oj vad glada alla blev.  Så fick jag äntligen rida i täten till Simple the best brölandes ut ur högtalarna. 
 
Idag var de alltså Divinas tur. En 100 cm och 105 cm klass i bedömning A var planerad. Mest bara för att komma runt och få en liten boost.
 
I 100 cm klassen var hon väldigt väldigt spänd. Hon blev möteskygg på framridningen och tog svängarna svårt. Lite koas var det men det var bara att bita ihop. Väl på banan så var hon fortfarande spänd men lyssnade på mig. Vi hoppade och klarade oss runt på 0 fel! De var spänt, otroligt fult och ganska ansträngt. Men hon gjorde sin uppgift, och de var huvudsaken. Massa klappar och beröm blev de. 
 
I 105 cm var det en ganska elak bana. Korta distaner med breda oxrar. Hon är lugnare i denna klassen och hoppade väldigt fint på framhoppningen. Allt går bra men så hoppar hon väldigt mycket framåt på 2:an och jag flyger lite framåt vilket tar mig ur balans. Jag försöker göra så gott jag kan och rider an mot 3:an som var en bred oxer på linje. De sa stopp. Självklart, då jag red skit. Bara klappa om henne och göra om.
 
Hoppar super fint andra gången. Sen kommer svårigheten för mig, och de var att rida ur svängen mot kombinationen. Men självklart blev de inte riktigt så bra som de behöver så hon stanna. Återigen pga min dåliga ridning. Rider på ordentligt i andra försöket och hon gör bra ifrån sig. Blir flack på ut hindret och drar med sig en bom, lika så på oxern som låg efter. Hade inte större koll på distansen. 21 fel blev de (tidsfel pålagt) men jag är så nöjd med de! För hon tjurade inte ihop utan tog allt med ro och hoppade. Vi kom runt även om de blev misstag från min sida, och de var en sån skön känsla. Så fröken får en guldstjärna idag!
 
 Inget sånt idag! puuh
 
Är väldigt nöjd med min helg. För er som inte hängde med blev de Utg/0+0 fel för Farex och 0/21 fel för Divina.Haft jätte bra sällskap utav mina föräldrar och Farex ägare Anna. Jag är taggad nu och tror saker och ting kanske kommer komma i sin ordning. Ska fortsätta kämpa på iallafall. Om två helger är de LA debut med Farex som gäller. Ska bli spännande :) Har även en annan plan som jag hoppas kommer gå i lås. Inget är säkert men jag vet att de skulle göra mig väldigt väldigt glad. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: