Hoppträning 21/10

Gissa vem som ska ha en fet applåd idag? Jo jag. En förbannat bra träning med en Sara som var noggrann och som inte gav upp.
 
Red ett pass imorse för att få henne ordentlig eftersom hon hade missat passet igår. Så två pass idag, vilket visade sig vara bästa beslutet. På uppvärmningen var hon fin som smör. Stadig och lydig. Gjorde allt korekt med bommarna och lyssnade på mig. Jag red bra och såg avstånden. 
 
Började hoppa, blev tyvärr lite passiv och slutade rida. Divina räddade mig dock många gånger med att hoppa ändå. Mot slutet red jag dock som jag skulle och allt satt perfekt. Vi gör inget vidare svårt på träningen vilket är skönt. Bara få bra språng och distanser i kroppen. 
 
Divina är sig själv igen, tar intiativ och hoppar stort och fint. Var ärlig och la aldrig i handbromsen. Jag hade en rak och stadig sits. Dressyren betalar sig! Är väldigt nöjd och hoppas de fortsätter på detta vis. Kan bara bli bättre. Är så otroligt positiv just nu, känns verkligen som allt kommer lösa sig. Sista rundan var verkligen skitbra.  Blev väldigt peppigt detta inlägg men de kan de gott vara! Nu är vi pågång igen
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: